سخنگوی ارتش پاکستان: نشر مرگ ملاعمر روند گفتگوی های صلح را متوقف کرد

جنرال عاصم باجوه سخنگوی ارتش پاکستان که با رییس ستاد ارتش این کشور راحیل شریف، برای یک سفر پنج روزه سیاسی در امریکا رفته است، در مصاحبه با یک تلویزیون خصوصی پاکستانی گفته ،  نشر خبر مرگ ملا عمر رهبرپشین طالبان روند مذاکرات صلح افغانستان متوقف کرده است.

00493139-F250-4318-95EC-489454555F81_mw1024_s_n

جنرال عاصم در این گفتگویش خبر مرگ ملاعمر را معلومات محرمانه برای پاکستان خوانده و گفته «مشکل اساسی همواره درز (پخش) معلومات محرم از سوی دولت افغانستان بوده است».

به گفته این مقام پاکستان دور اول مذاکرات صلح با طالبان در پاکستان با اشتراک نمایندگان دولت افغانستان، طالبان، پاکستان و چین خوب پیش رفته است. اما خبر مرگ ملاعمر بر آغاز نشدن روند بعدی مذاکرات تاثیر منفی گذاشته و این امر باعث شده که مذاکرات صلح با طالبان متوقف بماند.

او همچنان در این گفتگو گفته است وی همیشه تاکید داشته که فعالیت افراد مغرض کنترول شود تا روند مذاکرات صلح به تامین امنیت در منطقه بیانجامد.

جنرال باجوه همچنان گفته است جنگجویان تروریستی که از اثر عملیات نظامی پاکستان وارد می خواهند وارد افغانستان شود، دولت آن کشور اجازه ندهد که به قلمرو اش وارد شوند.

این گفته‌های مقام‌های پاکستانی در حالی ابراز می‌شود، با آن‌که سیاستمداران افغانستان نشر خبرمرگ ملاعمر را تاثیر گذار به گفتگوهای صلح می‌دانند. اما مذاکرات صلح پس از حمله انفجاری در شاه شهید کابل که بر اثر آن صدها نفر کشته و زخمی شدند و خسارت‌های بزرگی به مردم افغانستان وارد شد، متوقف گردید.

اخیرا رییس ستاد ارتش پاکستان گفته است، طالبان افغانستان برای پاکستان مساله ساز نیست.

مطالب مرتبط