بیلبوردها در سطح شهر، برای جلوگیری از مهاجرت افغان‌ها به اروپا

سفارت آلمان در کابل به منظور آگاهی بخشی به افغان‌هايی که قصد ترک افغانستان و مهاجرت به آلمان را دارند، کمپاين ضد مهاجرت تشکيل داده است.

0,,18851492_303,00از یکشنبه به اینسو بیلبوردهایی در سطح شهرها نصب شده در آن نوشته اند “افغانستان را ترک می‌کنید! آیا مطمین هستید؟.”

قرار است سفارت آلمان در کابل در نوزده منطقه شهر کابل تابلو نصب کند و در آن در مورد پی‌آمدهای مهاجرت افغان‌ها به اروپا آگاهی بدهد.

سفارت آلمان در صفحه فیسبوک خود نوشته است که جوانان افغان هرگز به شایعات و معلومات نادرستی که در مورد سفر و زندگی آسان در آلمان از طرف قاچاقچیان انسان ارایه می‌گردد، باور و اعتماد نکنند

این سفارت گفته است هیچگاه با به خطر انداختن جان خویش به اروپا فرار نکنید.

قاچاقچیان، انسان‌های مجرمی هستند که فقط به پول فکر می‌کنند. آنها هرگز واقعیت را نمی‌گویند و زندگی انسان نزد آنها ارزشی ندارد.

مارکوس پوتسل، سفیر آلمان در افغانستان در یک گفتگو با بخش دری دویچه وله گفته است که در این کمپاین از جوانان سوال می‌شود که آیا شما همه چیزتان را برای یک آینده نامعلوم می‌فروشید: «شما واقعا می‌خواهید دار و ندارتان را بفروشید برای آینده نامعلوم؟ این سوالات را از آن‌هایی می‌پرسیم که می‌خواهند به اروپا مخصوصا به آلمان مهاجرت ‌کنند».

سفیر آلمان گفت علاوه بر دشواری‌های زیادی که سفر به آلمان دارد، مهاجرانی که نتوانند ثابت کنند که تحت پیگرد قرار دارند، دوباره به کشورشان برگردانده می‌شوند.

اخیراً شماری از کشورهای اروپایی مشمول آلمان، اتریش، ناروی و سویدن اعلام کرده که بخش بزرگی از مهاجرانی را که از افغانستان وارد این کشورها می‌شوند، اخراج کند.

این کشورها گفته که کمبود بودجه و افزایش بی شمار مهاجران مشکلات گسترده‌یی را در اجتماع‌شان به وجود آورده است.

مطالب مرتبط