افزایش آمار خودکشی کهنه سربازان امریکایی از جنگ عراق و افغانستان

برخی نهادهای تحقیقاتی امریکا گزارش داده اند که آمار خودکشی در میان کهنه‌سربازان امریکایی از جنگ افغانستان و عراق افزایش قابل توجهی یافته است.

455787843_faae4209c0_bخبرگزاری اسپوتونیک به نقل از نهاد کهنه سربازان امریکایی (دی وی ای) گزارش داده که این آمار نسبت به خودکشی غیرنظامیان امریکایی افزایش یافته است.

آسیب‌های روانی و برخی مشکلات جسمی از عواملی است که این سربازان دست به خودکشی می‌زنند.

منبع نگاشته است که روزانه تا مرز 22 مورد خودکشی در میان کهنه سربازان امریکایی دیده شده است.

یکی از دلایل فزونی نرخ خودکشی در جمعیت کهنه‌سرباز امریکا و سبقت جستن آن برآمار خودکشی افراد غیرنظامی، ابتلای آنان به اختلال اضطرابی “«نشانگان استرس پس از سانحه” یا PTSD می‌باشد.

انتشار اطلاعات مرگ و میر سربازان بازگشته از عراق و افغانستان، در حالی صورت می‌گیرد که این آمار بیانگر عمق فاجعه و نرخ مرگ و میر در میان سربازان 18 تا 29 ساله امریکایی نیست.

برخی از این سربازان با رسانه‌های امریکایی مصاحبه کرده و گفته اند که وضعیت‌شان غیر قابل پیشگیری است.

رابرت کینگزلی، سرباز سابق امریکا در جریان حمله این کشور به عراق گفت: ” وقتی کابوس‌ها و تداعی ذهنی حوادث به طرف شما هجوم می‌آورند، مجالی برای مقابله با این افکار و خاطرات نیست و شما کنترلی بر این اوضاع ندارید. گرچه شما همه تلاش خود را بکار می‌گیرید، اما همچنان از تسلط بر شرایط عاجز هستید.”

آمار خودکشی در میان سربازان امریکایی از زمان آغاز بازگشت آنها از عراق و افغانستان از سال 2010 تاکنون، سیر صعودی خود را طی می‌کند و این کشور همچنان شاهد پیامدهای تلخ جنگ‌افروزی در اقصی نقاط جهان است.

مطالب مرتبط