فرانسه علیه داعش، اعلام جنگ داد

در پی حملات خونین روز جمعه در شهر پاریس، مقام‌های این کشور اعلام کرده اند که فرانسه به حملات خود علیه نیروهای دولت اسلامی ادامه خواهد داد.

0,,17353636_303,00پنتاگون بعد از حملات موفق هوایی علیه گروه تروریست “دولت اسلامی” با جت جنگی “ایف 15” یا هواپیمای بدون سرنشین اعلام کرد: “ابو نبیل و جان جهادی کشته شدند”.

پاریس نیز هشدار داده که با تمام قدرت عاملان حمله در این شهر را شناسایی می‌کند و جنگ شدیدی علیه دولت اسلامی را به راه خواهد انداخت.

فرانسوا اولاند رییس جمهور و مانویل والس نخست وزیر فرانسه علیه ملیشه های تروریست “دولت اسلامی” اعلام جنگ دادند.

والس به فرستنده تلویزیونی “تی.اف.1” گفت: “بلی، ما در حال جنگ هستیم. فرانسه عمل خواهد کرد تا دشمن را نابود سازد”.

او در تویتر نوشت: “به این دلیل ما همه تدابیر غیر معمول را اتخاذ می کنیم، و در این جنگ برنده خواهیم شد.”

در کشتار بی رحمانه تروریستی تا به حال 129 انسان جان باخته و بیش از 350 تن دیگر زخمی شده اند.

در قدم اول رد اثر های تروریست ها تا بلجیم مشخص شده است. احتمالاً تروریست ها می خواستند باعث یک حمام خون بزرگتری شوند.

براساس گزارش روزنامه “وال استریت”، تروریست ها تلاش داشته اند تا یک حمله در استدیوم فوتبال را نیز انجام دهند که در آن تیم فوتبال ملی آلمان با تیم ملی فرانسه مسابقه داشت.

براساس این گزارش دست کم یک تروریست یک تکت برای ورود به استدیوم را در اختیار داشته است، اما محافظین مانع ورود او شده اند.

در انترنت یک اعلامیه که صحت آن تاهنوزمورد تایید قرار نگرفته است، یافت شده است که در آن گروه تروریست “دولت اسلامی” خود را مسوول حملات روز جمعه شب خوانده اند.

آنها نوشته اند: “یک گروه اردوی خلافت اسلامی (…) بر پایتخت فساد و گناه حمله کرد.” افزون برآن فرانسه با این جمله تهدید شده است: “این حمله فقط نخستن قطره باران و یک هشدار است.”

مطالب مرتبط