وحدت و همدیگر پذیری در نوک قلم نقاشی ناهیدشاه عالمی

ناهیدشاه عالمی، فعال حقوق بشر، نقاش و نویسنده‌ی افغان می‌گوید که تلاش دارد تا وحدت ملی، همدیگر پذیری و حس وطن دوستی را با آثارش در میان مردم ترویج کند.

66 بانو عالمی در آلمان زندگی می‌کند و از سال‌ها به اینسو مصروف کارهای هنری است.

همزیستی در ابتدا به ابتکار ناهیدشاه عالمی به عنوان یک جنبش آغاز شد و زمانی نگذشت که به یک کارزار بین‌المللی و عرصه‌یی برای وحدت، تحمل، احترام به یکدیگر بدون در نظر داشتن مذهب، نژاد، ملیت، رنگ یا جنسیت مبدل شد.

ناهید شاه عالمی این پروژه را در تابستان سال ۱۳۹۴ میلادی در آلمان راه ندازی کرده است.

پروژه‌ی همزیستی برای خانم عالمی بسیار مهم است، از اینرو تلاش می‌کند تا پیام‌های مثبت را به تمام جهان برساند.

این تلاش‌های او بود که چهره‌های شناخته شده بین‌المللی، رهبران مذهبی، سیاستمداران، فعالان حقوق‌بشر، برندگان جایزه صلح نوبل، شخصیت‌های مختلف از فرهنگ‌ها و اقوام گوناگون از این پروژه حمایت کردند.

-99898ناهید شاه عالمی می‌گوید هدف از راه اندازی این جنبش گسترش آگاهی جهانی در باره وحدت است.

او همچنان می‌گوید که در این کارزار برنامه‌های آموزشی را نیز در کشورهای مختلف نظر به نیازمندی‌های شهروندان آن کشورها برگزار خواهد کرد.

به همین منظور با هفت تابلو نقاشی به عنوان بخشی از این جنبش به هفت گوشه جهان سفر می‌کند و در مدت هفت سال آینده به عجایب هفت‌گانه جهان سر خواهند زد، افراد سرشناس با امضا روی این تابلوها، مهر تایید خود را بر آنها می‌زنند.

این تابلوها پس از آن به حراج گذشته خواهند شد و پولی که از فروش آنها به دست می‌آید، به سازمان‌ها و نهادهای خیریه‌ی در سراسر جهان اهدا می‌شود.

خانم شاه عالمی گفت: “همبستگی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های من است و من به آن افتخار می‌کنم. تا زمانی‌ که ما باهم نباشیم، چه در افغانستان چه در سایر نقاط جهان، مشکلات این جهان حل نخواهد شد.”

مطالب مرتبط