مجلس نمایندگان فرمان رییس جهمور را درمورد سرپرستی وزارت‌های امنیتی رد کرد

مجلس نمایندگان دیروز با اکثریت آرا فرمان تقنینی رییس جمهور را در مورد سرپرستی  وزیر های امور امنیتی را رد کرد.

????????????????????????????????????

مطابق قانون سرپرستی تمامی وزیرها نمی تواند بیش از دوماه وظیفه اجرا کند. اما رییس جمهور در فرمان تقنینی وزیرهای امنیتی از این قانون استثنا قرار داده و در این فرمان گفته است که آنها باوجود عدم رای اعتماد از مجلس مطابق این فرمان می توانند و ظیفه اجرا کنند. این فرمان رییس جمهور دیروز در مجلس نمایندگان به رای گیری عمومی گذاشته شد. تنها هفت رای موافق داشت و باقی تمامی نمایندگان  حاضر این فرمان تقنینی رییس جمهور را تایید نکردند.

نمایندگان مجلس رییس پیش از رای گیری گفتند که رییس جمهور در مورد مصوبات مجلس نمایندگان در مورد قانون سرپرستی، توزیع تذکره الکترونیکی بی اعتنایی نشان داده و خود با دادن فرمان تقنینی برای ابقای مسوولیت سرپرست ها در وزارت های دولت قانون را نقض می‌کند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. همه وعده های امریکا راجع به تجهیز کمک هواهی و دافع هواهی مدرن بدرد خور به افغانستان کاملا دروغ محض است سال ها به مردم ما دروغ گفته در زمان حکومت کرزی راجع به تجهیز طیارات نظامی مدرن بسیار تقاضا شد بالاخره امریکا بعد از وقت کشی زیاد چهار عدد طیاره ساخت ایتالیا که از خط پراز کشیده شده بود از جنگ دوم جهانی دوم بود به بسیار طمطراق و تبلیغات امریکا این طیاره های بیچاره که تنک نفس شدید هم داشتند به بسیار نا توانی لاشه خود را به میدان هواهی کابل رساند حقیقتا کرزی غال مغال کرد بمبیرک را کار نداریم امریکا را گفت پس ببر این طیاره بیچاره گریه و ناله کرد به لحاظ خدا توان رفتن ندارم من را عذاب نکنید مانند آهن کهنه در میدان کابل باقی مانند قرار گزارشات تاهید ناشده سربازان اربکی در حال حاضر به صفت تشناب از طیاره ها استفاده میکند.

    اگر امریکا تجهیزات نظامی کمک میکند باید مشخصات کامل و مفصل طیارات جنگی و دافع هواهی را هم اکنون معین سازد تا مردم و دولت بداند حال ما مانند مار گزیده هستیم واقعأ جای شرم و خجالت به امریکااست باین لاف و دم زدن از صداقت ودوستی تاکی فریب وعدههای دروغین امریکارا بخوریم همیش به خواست و نظر پاکستان دشمن مردم و خاک ما همرای ما برخورد میکند زیادتر از پاکستان دروغ میگوید کمک های پولی ناچیز را میکند در پی اهداف سیاسی خود است نه بخاطر آبادی افغانستان تا حال یک فابریکه و یک کاری زیر بنایی بما نساخت تا خود کفاه شوم چند نفر کار تولیدی کند. پول معاش نیروهای امنیتی ما را میدهد پلان دارد تا آخر الاعمر احتیاج امریکا باشیم زیاتر کمک هارا دوباره خودشان همرای اجینت ها که توسط امریکا در چوکی ها نصب شده بود دزدیدن مردم افغانستان را ناحق منت دار ساختنددولت و مردم افغانستان هوشیار باشند در پی چاره اساسی و نجات کشور باشند بالای امریکا قطعا حساب نکنند. حاجی صبور