لت و کوب شدن اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی و از سوی نزیکان والی دایکندی

خلیل پیلوت شوهر والی دای کندی با محافظانش دو عضو شورای ولایتی و یک فعال مدنی را روز گذشته مورد لت و کوب قرارداده است.

muradi

این عمل شوهر والی دایکندی، اعتراض باشندگان دایکندی و نهادهای مدنی را دراین ولایت  برانگیخته است.

سمیه محمدی و شیما رستمیان دو عضو شورای ولایتی و سخی سعادت فعال مدنی زمانی از سوی شوهر والی دایکندی مورد حمله قرار گرفته که آنها در تظاهرات نکوهش سربریده شدن گروگان در زابل که در این ولایت برگزارشد اشتراک کرده بودند.

سخی سعادت به خبرنگاران گفت من در حال سخنرانی بودم و از بی‌توجهی دولت به اعتراضات مدنی در کابل و از کم کاری‌های معصومه مرادی دراین ولایت  انتقاد کردم. ناگهان شوهر والی وبا محافظانش به من حمله کردند و مرا مورد لت وکوب قرار دادند.

شیما رستم‌یان عضو شورای ولایتی دایکندی نیز می‌گوید  او در تلاش جلوگیری از لت و کوب قرار گرفتن سخی سعادت بوده،که از سوی خلیل پیلوت مورد لت و کوب قرار گرفته است.

در همین حال معصومه مرادی والی دایکندی درگیری اعضای شورای ولایتی را با محافظان شوهرش را تایید می کند، اما می‌گوید دو عضو شورای ولایتی و یک عضو جامعه مدنی از سوی شوهرش مورد لت وکوب قرار نگرفته است.

والی دایکندی همچنان گفت  زمانی‌که شیما رستم‌یان  قصد حمله به من را داشت، مورد لت وکوب محافظانم قرار گرفته است.

معصومه مرادی  یکی از دو والی زن در کشور است که   درسال جاری از سوی  رییس جمهور کشور نخست به عنوان والی ولایت میدان وردک تعیین شد؛ اما پس از مخالفت باشندگان  و نمایندگان به عنوان والی دایکندی معرفی شد او کارش در این ولایت  سه ماه پیش آغاز کرد.

مطالب مرتبط