طالبان یک پاسگاه نیروهای خیزش مردمی را در فاریاب تصرف کردند

ولایت فاریاب در شمال کشور  در ماه‌های اخیر شاهد گسترش حملات طالبان بر نهادهای دولتی وجنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان بوده است.

1

از این رو باشندگان محل سلاح برداشته و باهمکاری نیروهای دولتی بر ضد طالبان مسلح به مبارزه پرداخته اند.

 روز گذشته گروه طالبان  بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی  درولسوالی پشتونکوت حمله کرده اند و یک پاسگاه را به  تصرف خود درآوردند، سه پاسگا دیگر  در محاصره طالبان قرار گرفت.

عبدالقدیر قادری ولسوال پشتونکوت  گفته است  طالبان یک پاستگاه  نیروهای مردمی را در روستای قرق ایگیت (چهل جوان) به تصرف خود درآوردند  و بعد از تصرف این پاسگاه 10 تن از نیروهای مردمی به گروه طالبان پیوسته اند.

وی همچنان افزود که  نیروهای دولتی هرچه تلاش کردند تا این پاسگاه  را از طریق هوا حمایت کنند،اما به دلیل نبود نیروهای هوایی موفق به این کار نشدند و پاسگاه به دست طالبان سقوط کرد.

این مقام محلی می‌گوید، سه پاسگاه دیگر نیز در ولسوالی پشتونکوت در محاصره طالبان قرار دارد، اگر دولت مرکزی نیروهای  کمکی به این ولسوالی اعزام نکند،این پاسگاه‌ها نیز به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

در همین حال صبغت الله سیلاب عضو شورای ولایتی در این ولایت از وضعیت امنیتی در  ولسوالی پشتونکوت ابراز نگراین کرده و می‌گوید که روستاهای قرق ایگیت و گلیم باف تحت کنترول طالبان است.

مقام‌های محلی در فاریاب می‌گویند که اگر نیروهای کمکی به ولسوالی پشتونکوت نرسد،این ولسوالی نیز مانند ولسوالی غورماچ به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

طالبان در ماه گذشته نیز بر پاسگاه‌های پولیس ولسوالی غورماچ حمله کردند، بعد از تصرف پاسگاه‌های نیروهای دولتی،اداره این ولسوالی را در دست گرفتند و مجید گلیم‌باف فرمانده نیروهای پولیس در این ولسوالی را کشتند.

مطالب مرتبط