بارش برف شدید کابل را سفید پوش و راه هارا مسدود کرده است

اولین بارش برف کابل و اکثر ولایت های افغانستان را سفید پوش کرد و سرک ها و راه های ارتباطی برخی ولایت های افغانستان را نیز مسدود و مردم  را با مشکل روبرو ساخت.( عکس از صفحه فیسبوک مهندس شمس)1533950_675620539155638_1943848903_n

به گزارش افق، بارش سنگین برف مردم کابل را از یک سوء خوشحال کرد و ازسوی دیگر با مسدود شدن برخی سرک ها و راه های ارتباطی تردد خودروها و وسایل نقلیه را با مشکل مواجه کرد.

بارش برف و سرمای شدید همچنین باعث یخ زدگی سطح سرک های شهر کابل و اختلال در رفت و امد مسافران و ایجاد ترافیک سنگین در این شهر شده است.

ˈصدیق صدیقیˈ سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان در صفحه فیس بوک خود نوشته است که ساعت 7 از منزل به طرف محل کارش حرکت کرده که به علت ترافیک سنگین ساعت ٩:٣٠ به دفتر کارش رسیده است.

ازسوی دیگر خانواده های فقیر و کم درامد بارش برف را همچون آفتی برای خود و خانواده هایشان دانسته و می گویند منازل آنان بعلت سرمای شدید و نبود وسایل گرمایشی غیرقابل تحمل شده است.

بارش برف سنگین در ولایت بدخشان افغانستان راه ها و جاده های ارتباطی 22 ولسوالی را مسدود کرده و تردد مردم را با مشکل روبرو کرده است.

ˈگل محمد بیدارˈ سخنگوی والی بدخشان  به رسانه ها گفت: راه های ارتباطی این ولایت از 4 روز گذشته مسدود شده و تلاش برای

بازکردن راه ها بی نتیجه مانده است.

ˈعبدالواحد طبیعیˈ رییس شورای ولایتی بدخشان گفته است که راه های ارتباطی 12 ولسوالی افغانستان طی یک ماه گذشته به علت بارش برف مسدود شده است.

سال گذشته بارش سنگین برف و سرازیر شدن بهمن در مناطق مختلف افغانستان جان ده ها تن را گرفت و تعدادی را نیز مجروح کرد.

مطالب مرتبط