محمد اشرف غنی : افغانستان نیاز بیشتر به قوایی هوایی دارد

محمد اشرف غنی رییس جمهور، عبدالله ریاست اجراییه و معصوم استانکزی سرپرست وزیردفاع  در شام دیروز در یک کنفرانس ویدیویی با اشتون کارتر وزیردفاع افغانستان صحبت کرده است.

ashraf2

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری در مورد این گفتگو آمده است که در این گفتگو هر دو طرف در مورد ظرفیت‌های نیروهای امنیتی، برنامه‌های اصلاحی و انکشافی امنیتی افغانستان با استفاده از تجربه گذشته صحبت کرده اند.

رییس جمهور به وزیر دفاع امریکا گفته نیروهای امنیتی افغانستان نیاز به قوای هوایی دارد.

او از کمک‌های امریکا برای تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان ابراز قدردانی نموده است.

همچنان دو طرف تاکید کرده اند که از تجربه‌ها و اندوخته‌های گذشته باید برای توانمندی و تقویت هرچه بیشتر نیروهای افغانستان استفاده شود.

محمد اشرف غنی، حمله به نیروهای دشمن، حفظ مناطق خارج شده از کنترول دشمن، برهم زدن برنامه‌های تهاجمی دشمن را از فعالیت‌های شمرده که نیروهای امنیتی افغانستان انجام می‌دهند.

وزیر دفاع امریکا ضمن آن‌که موفقیت و توانایی نیروهای امنیتی افغانستان ستوده است و در مورد در خواست کمک بیشتر حکومت امریکا از کانگرس آن کشور در سال آینده  به نیروهای امنیتی افغانستان نیز معلومات خود را شریک ساخته است.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه داشتن نیروهایی جداگانه برای مقابله با حوادث غیر مترقبه را  یکی از نیاز های امنیتی در افغانستان مطرح کرده است. معصوم استانکزی سرپرست وزیردفاع در این کنفرانس ویدیویی در مورد آموزش پیلوت‌ها در عملیات شبانه و نیاز به وسایل تخنیکی بیشتر را در این مورد با وزیردفاع امریکا در میان گذاشته است.

مطالب مرتبط