پیکرهای هفت شهید زابل، هوایی به غزنی منتقل شدند

گزارش‌ها از ولایت غزنی حاکی است که مردم ولسوالی جاغوری این ولایت میزبان پیکرهای هفت شهیدی بود که نیروهای داعش آنان را در ولایت زابل سربردند.

ghani-fdd

چرخبال حامل اجساد پیش از چاشت امروز به ولسوالی جاغوری نشست و هزاران تن از باشنده‌گان غزنی برای استقبال این پیکرهای صف کشیده بودند.

پیکرهای شهدا در جمع انبوهی از مردم غم دیده تشییع و سپس در همین ولسوالی به خاک سپرده شدند.

دفتر امور عامه‌ی وزارت دفاع ملى گفته است که اجساد را از شفاخانه‌ی سردار محمدداوود از راه هوا به ولسوالى جاغورى جهت تدفين انتقال داده اند.

در همین حال، عبدالعلی یزدان پرست، عضو شورای ولایتی کابل با اشاره به این خبر گفت که تمام آماده‌گی برای انتقال اجساد روی دست گرفته شده بود.

مقام‌های محلی ولایت غزنی تا اکنون در این مورد واکنش نداشته؛ اما گفته می‌شود که تمام ادارات مسوول برای مراسم خاکسپاری اجساد تدابیر ویژه‌یی را روی دست گرفته اند.

افراد وابسته به داعش، ماه‌ها پیش شماری از مسافران را مربوطات ولایت زابل گروگان گرفته و سپس هفت تن آنان را مشمول دو کودک، دو زن و سه مرد را سر بریدند.

این موضوع واکنش‌های گسترده مردم را در پی داشت، اجساد در نخست به غزنی؛ اما پس از ساعاتی مردم غزنی تصمیم گرفتند که آنان را به کابل منتقل کنند.

اجساد شام روز دوشنبه به کابل رسید و در پی این موضوع، روز سه شنبه کابل شاهد راهپیمایی میلیونی برای دادخواهی از خون آنان بود.

معترضان که تابوت شهدا را حمل می‌کردند از دشت برچی حرکت کرده و تا مقابل ارگ ریاست جمهوری راهپیمایی کردند.

این موضوع اندکی با تنش نیز رو به رو شد؛ اما در پایان رییس جمهور غنی در دیدار با نماینده‌گان معترضان وعده سپرد که انتقام خون شهروندان کشور را از دشمنان می‌گیرد.

مطالب مرتبط