گسترش تظاهرات دادخواهانه از کابل تا کویته

گزارش‌ها حاکی است که هزاران تن از باشنده‌گان بلخ، هرات، ننگرهار، غور و همچنان مردم شهر کویته‌ی پاکستان در پیوند به کشته شدن هفت مسافر در ولایت زابل تظاهرات کردند.

987656کویته پاکستان امروز شاهد تظاهرات گسترده باشنده‌گان این شهر بود، معترضان شعار می‌دادند که دولت باید به فرهنگ ترور و گروگان گیری پایان بدهد.

مردم ولایت ننگرهار و بلخ نیز با راهپیمایی گسترده از تظاهرات کابل حمایت کردند و از حکومت خواستند تا در مقابل خودسری‌های طالبان و گروه‌های شورشی آرام نگیرد.

تظاهرکنندگان که عکس هایی از قربانیان به ویژه شکریه ۹ ساله را حمل می کردند و برضد طالبان و حکومت وحدت ملی شعار سر می دادند.
معترضان حکومت وحدت ملی را به کم کاری در رهایی گروگان ها و عدم انجام وظیفه در حفظ جان شهروندان متهم کردند و خواستار شناسایی و محاکمه عاملان این کشتار شدند.

در شهر نیلی مرکز ولایت دایکندی نیز معترضان از حکومت افغانستان خواستند که هر چه زودتر عاملان این کشتار را به کیفر اعمال شان برساند.

معترضان می گویند پس از تشکیل حکومت وحدت ملی، وضعیت و شرایط زندگی در افغانستان بدتر شده است و مردم در مناطق مختلف قربانی بی برنامگی های حکومت می شوند.

آنها از بازار نیلی تا ساختمان ولایت راهپیمایی اعتراضی کردند.

در همین حال، داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت که دولت در مقابل خواسته‌های مشروع مسوولیت دارد.

او گفت که گروه و افرادی که خلاف نظام و مردم حرکت کنند دشمن ما است و در مورد تامین امنیت شاهراه‌ها اقدامات جدی روی دست گرفته خواهد شد.

مطالب مرتبط