ادامه تظاهرات همگرایی ملی در نکوهش به سربریدن گروگان‌های زابل

در اعتراض به سربریده شدن هفت غیر نظامی در زابل و محکومیت این جنایت و جنایت‌های دیگر ضد بشری توسط طالبان و افراد داعش در سراسر کشور، دیروز در کابل مردم تظاهرات میلیونی را انجام دادند و از بی‌توجهی دولت برای مقابله گروگان‌گیری در زابل و و عدم قاطعیت مبارزه با طالبان که عامل چنین جنایت‌هایی در کشور می‌باشند انجام دادند و تا دروازه‌های ارگ ریاست جمهوری صدای عدالت خواهی، امنیت خواهی و نکوهش جنایت طالبان را بلند کردند.

12208836_917383228298629_6390054603025838134_nامروز نیز اعتراض‌های مردم در سرتا سر کشور در همدردی با قربانیان زابل در ولایت بلخ، ننگرهار، دایکندی و غور گردید.

امروز صدها نفر در جلال آباد اعتراض بی‌مانند در محکومیت جنایت‌های انجام شده توسط طالبان انجام دادند و با دادن شعار انسانی و ملی  « ما پشتون هزاره ایم » با قربانیان مردم هزاره ابراز همدردی کردند.

تظاهرات مردم ننگرهار در شبکه‌های اجتماعی نماد از وحدت، برادری و موضع واحد مردم افغانستان در برابر جنایت‌های ضد بشری تفسیر شده و کابران شبکه‌های اجتماعی عکس های این تظاهرات را دست به دست می‌نمایند.

این حرکت‌های دادخواهی،احساس همدردی و درد مشترک مردم افغانستان را از محکومیت جنایت‌های بشری که توسط طالبان و افراد منسوب به داعش می‌گردد در کشور برانگیخته است.

این دادخواهی‌ها  روحیه وحدت و هماهنگی را در مردم افغانستان به وجود آورده است.

اما شام دیروز سران حکومت شعار اعتراضی «مرگ بر ارگ» تظاهرکنندگان  را مخالفت به دولت عنوان کردند و محمد محقق معاون ریاست اجراییه عامل این تظاهرات دیروز ذر کابل را  افراد شکسته خورده در انتخابات خواند و گفت تظاهرکنندگان افراد کوچه و بازار بودند.

محمد اشرف غنی در کنفرانس خود در ارتباط به خواست‌های تظاهرکنندگان تعهد سپرد که دولت به خواست تظاهرکنندگان برای دادخواهی از عاملان جنایت زابل و پاکسازی این ولایت از وجود طالبان و تامین امنیت راه‌های ولایت غزنی تعهد کرد که دولت به زود ترین وقت این خواست‌ها را عملی می‌سازد.

مطالب مرتبط