وزیر شهر سازی:مجوز ساخت شهرک به خلیل الله فیروزی کار مشاور حقوقی رئیس جمهور بود

سید سعادت منصورنادری وزیر شهرسازی به رسانه ها گفته است که عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی رئیس جمهور با فرستادن چند مکتوب از این وزارت خواسته است تا اجازۀ ساخت شهرک هوشمند را به خلیل‌الله فروزی یکی از بدهکاران اصلی کابل بانک بدهد.D898A261-0255-46D4-80BC-C279D1EFB13C_mw1024_s_n

به گزارش افق به نقل از طلوع نیوز٬ سید سعادت نادری وزیر امور شهر سازی می‌گوید که آقای عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی ریس جمهور سه بار به این وزارت نامه فرستاده است تا به خلیل‌الله فیروزی اجازۀ ساخت شهرک داده شود.

وزیر شهر سازی گفته است وزارت شهرسازی بار نخست این خواست‌ را رد کرده است، اما مشاور حقوقی رئیس جمهور با فرستادن دو نامه دیگر به وزارت شهرسازی نوشته کرده است که شرکت ساختمانی نبی زاده وردک با فرستادن درخواستی به ریاست جمهوری نوشته است که پیمانی را به روز دهم ماه سنبله با خلیل‌الله فروزی از محکومان پرونده کابل بانک امضا کرده است و بربنیاد این پیمان آقای فیروزی زمینی را به مساحت ۶۸ جریب در اختیار این شرکت قرار داده است تا در آن یک شهرک بسازد و از عواید و فروش خانه های این شهرک به میزان ۵۰ درصد سهم مالک زمین به حساب وی گردآوری میشد و خلیل فیروزی بدهکاریاش را می پرداخت.

وزیر شهرسازی خاطرنشان کرد که شرکت ساختمانی نبی زاده وردک در این درخواست از وزارت شهرسازی خواسته بود تا این زمین را در اختیارش قرار بدهد تا شهرک را در آن بسازد.

اقای سید منصور سعادت منصور نادری وزیر امور شهرسازی تصریح کرد: “ما تفاهمنامه را امضا کردیم، ما قرارداد نکردیم، زمانی که قضیه فیروزی از سوی مشاور رئیس جمهور تصفیه شده و به ما رسید، ما منحیث یک نهاد نظارت کننده با خلیل فیروزی به حیث یک تاجر برخورد کردیم و هر تاجری که بیاید و اینجا کاری کند ما از وی حمایت می‌کنیم.”

گویا مشاور رئیس جمهور در این نامه‌ها به لوی سارنوالی نیز هدایت داده است که در روشنایی مقررات اقدام لازم را در این باره انجام دهند.

آقای عبدالعلی محمدی مشاور رئیس جمهور در امور حقوقی این نامه‌ها را امضا کرده است. نقل این نامه به لوی سارنوالی، شهرداری کابل و مدیریت تصفیه کابل بانک فرستاده شده است.

وزیر شهرسازی خاطرنشان کرد: “ما مطابق مکتوبی که عبدالعلی محمدی مشاور رئیس جمهور به ما فرستاده عمل کردیم و تمام مسئولیت اینکه خلیل‌الله فیروزی از زندان آزاد شده است و قرارداد به وی داده شده به مشاور حقوقی رئیس جمهور بر می گردد”.

مبارزه با فساد از مهمترین شعارهای رهبران حکومت وحدت ملی در هنگام پیکارهای انتخاباتی‌شان بود و رئیس جمهور غنی در نخستین روز کارش پرونده کابل بانک را گشود و سپس خلیل‌الله فروزی رئیس عامل کابل بانک به جرم پول‌شویی و اختلاس به ۱۰ سال زندان و پرداخت بدهکاری و جریمه محکوم شد.

اما چند روز پیش وی از زندان رها شد و قرارداد ساخت یک شهرک هوشمند را در کابل امضا کرد؛ اما پس از انتقادهای بسیار رئیس جمهور این قرارداد را لغو کرد، حال باید دید که رئیس جمهور با کسانی که زمینه این کار را فراهم ساختند، چه برخوردی خواهد کرد.

مطالب مرتبط