شورای امنیت در پیوند به حادثه‌ی زابل جلسه‌ی فوق‌العاده برگزار کرد

شورای امنیت در پیوند به حادثه‌ی زابل جلسه‌ی فوق‌العاده برگزار کرد ریاست جمهوری قبل از ظهر امروز به ریاست رییس جمهور غنی، جلسه فوق العاده شورای امنیت ملی غرض بررسى همه جانبه حادثه اخیر سربریدن افراد ملکی در ولایت زابل، برگزار کرد.12195870_889529444456632_6207858359638270415_n

در این جلسه رییس جمهور هیاتی را متشکل از محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایه، محمد گلاب منگل، وزیر سرحدات، اقوام و قبایل و محمد الله بتاش، وزیر ترانسپورت و هوانوردی به ولایت غزنی فرستاد.

آقای غنی دستور داده که هیات به ولایت غزنی بروند و در کنار اعلام پیام تسلیت هیات دولت، در مراسم خاکسپاری شهدا اشتراک کنند. در این جلسه همچنان در مورد کارکردهای دولت در مورد آزادی گروگان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری این اقدامات را در سه بخش خلاصه کرده است: ١- اقدامات اطلاعاتى و امنيتى حكومت بخاطر تشخیص عاملین، بيانگر اين بود كه بخش عمدهء عاملين اين گروگان گيرى نيروهاى غير بومى تروريستى هستند و اهداف عمده تخريبى از جمله ايجاد ترس و تفرقه را دنبال ميكنند.

۲- در نتيجه رايزنى رئیس جمهور با رهبران سياسى و مردمى كشور، راه حل ميانجيگرى مردمى مورد بحث قرار گرفت. رئيس جمهور بر اساس معلومات امنيتى كه در اختيار داشت، دستور انجام عمليات نظامى را توسط نيروهاى خاص كشور به مسئولين امنيتى صادر کرد.

اين نيرو ها از تاريخ ٤حوت ١٣٩٣ دو عمليات گسترده را غرض رهايى شهروندان ما انجام دادند و در نتیجهء عمليات نخست بیشتر از ۹۰ تن از تروریستان از بین رفتند، اما متاسفانه هموطنان ربوده شدهء ما را از آن مكان انتقال داده بودند. عمليات دومى با حمايت نيروهاى بين المللى (حمايت قاطع) صورت گرفت و عمليات هاى امنيتى و استخباراتى كشور همچنان در خصوص رد يابى و رهايى اين شهروندان در طول سال جارى ادامه داشته است.

٣- نيروهاى امنيت ملى ما به تعقيب افزايش فشار نظامى به اين گروه تروريستى، قادر شدند كه از طريق يك عمليات اپراتيفى ۱۹ تن از هموطنان ما را از بند رباینده گان رها سازند.

همچنان ریاست عمومی امنیت ملی امروز طی یک عملیات اپراتیفی، ۸ تن از هموطنان ما را که شامل دو زن، یک نوجوان و ۵ مرد بودند، از قید رباینده گان رها کرد. در پى جنايت هولناك اخير اين گروه، ریيس جمهور به مسوولان مربوط هدایت داد تا بر اساس اصل مکافات و مجازات، کارکرد های مسوولانی را که در رهایی گروگانان دخیل بودند، مورد بررسی قرار دهند.

در ضمن ریيس جمهور به نهادهاى امنيتى دستور داد تا تمامى اقدامات لازم را جهت شناسى، توقيف و به عدالت كشانيدن عاملان اين جنايت، انجام دهند. رییس جمهور غنی بر علاوه به مسوولین نهادهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داد تا تدابیر شدید امنیتی را در شاهراه های کشور بخاطر جلوگیری از تکرار همچون حوادث و حفظ جان هموطنان ما اتخاذ نمایند.

همچنان رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله ریس اجراییه، از طریق تماس های تیلفونی با اعضای شورای ولایتی و شورای مردمی غزنی، مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده های قربانیان و مردم ولایت غزنی ابراز کردند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. پاکستان دشمن دیرینه وطن عزیز ماست آروزی حاکمیت سیاسی کشور عزیز مارا باگذاشتن غلامان مزدور خود در راس قرار قدرت در سر می پرورد.

    اگرچه رهبران دولت ما چون کرزی بسیار از در سازش و از خود گذاری با پاکستان برخورد کرد اما پنجابی ها هیچ وقت دست از تخریب افغانستان بر نداشت مثال زمان کرزی بدبخت شاهد هستیم کرزی خاین توسط دادرس پلید جاسوس تمام طالبان و عده زیاد شان اجینت پنجابی ها یک عده شان بنام افغان امااصلی پنجابی بودند با وجود هزران جنایت بمب گذاری باعث کشتن عساکر و مردم بیگناه شده بودند ما توسط کرزی پلید و علمای پنجابی در راس کشاف غلام سابقه پنجابی دادرس نجس مزدور از حبس خلاص شدند دوباره علیه دولت قرار گرفتند

    غنی ساده و لوده سرتنبه در راس قرار گرفت در اوایل دهل زدند را شروع کرد در یکماه صلح می آورم سیاست خود را با هند یکصدو هشتاد درجه تغیر داد هند دوست آزموده افغانستان آزرده ساخت با پاکستان دوستی شروع کرد هر روز یک خورد ضابط پنجابی در ارگ خوانده و ناخواده وقت و ناوقت رفت آمد داشتند تمام خواست های خود را بالای غنی بر آورده ساختند. حتی نفر های شان بالفعل در اجرای عمل تروریست دستگیر شده بودند حبس در زندان بودن ملاقات کردند بعدأطوری فوق العاده از حبس به حکم غنی خلاص شدند

    وقتیکه یک پنجابی پلید در میدان هواهی کابل می رسید قرار اظهار یک مشاور قبلی غنی مانند گدی پلاستیکی اتوماتیک درارگ رقصیدن شروع میکرد دهنش از خوش باوری پخ میماند. غنی مزد حاصل تعملق خود را از پنجابی گرفت شرمنده روسیاه و خجالت نزد ملت و جهان شد همه حرکات غنی و عبدالله درج تاریخ میگردد عبدالله اظهار میدارد که مردم توقع زیاد دارد فکر میکنم عبدالله ویدو خود را گم کرده چیز هاهیکه به مردم هنگام کمپاین وعده داده بودی لطفا یک مرتبه ویدو خود را تماشاکن همه چیز برایت روشن میشود به گفته عوام حال مرکبت از پل گذشت.

    بهترین و صادقترین کشور در حال حاضر برای افغانستان هند است امریکا مجهول است روی اهداف خود کار میکند کاری زیر بنایی واساسی بدرد خور قطعأ به افغانستان انجام نداده. اگر امریکا حقیقتا میخواست به صفت دوست واقعی درین مدت چهارده سال وقت زیاداست انجام میداد نخواست به صداقت عمل کند امروز قوای هوایی و دافع هوایی مدرن با پر سونل تعلیم یافته ما میداشتیم. اردوی توانمند مجهز باذتجیهزات مدرن در همه عرصه ها میداشتیم پنجابی داعش طالب و دیگر مزدوران یاغی را در نطفه محوه میکردند وطن ما آباد و آرام می بود بر علاوه امریکا در مجموع ناتو خیانات کردند خوب میدانستند توانایی و ثابت یک کشور مربوط به توانایی اردو مجهز تعلیم یافته مجهز به قوای دفاع هوایی مدرن و قوای هوای زمینی قوی مجهز در همه رشته نظامی ارتباط دارد برایما دلسوزنانه صادقانه کمک نکرد . پولهای را کمک کردند دو حصه کمک را دو باره خود شان دزیدند همرایی اجینت های که در راس دولت ازطرف ایشان نصب شده بود دزدیدن حال یک کشور آسیب پذیر هستیم هرکی از راه تیر میشود یک دو لگد ما را میزند باز همین نیروی غیور امنیتی باغیرت با ناموس با قربانی جان خود از ناموس مردم ووطن دست خالی دفاع میکند. دزدان ارگ نشینان پول های زیاد را دزدیدن در دبی ترکیه و دیکر کشور ها سرمایه گذاری کردند تا کنون دوام دارد همان خاینین کرزی از یک اداره به دیگر اداره و یابه سفارت خانه وظیفه گرفته اند به انسان های فهمیده بی واسطه پاک نفس وغیر وابسته چانس نیست حکومت ملوک الطوایفی وقومی است .حاجی صبور