گروگان‌ها در زابل از ترس حمله نیروهای امنیتی در 58 محل تغییر مکان داده شده اند

هشت گروگان دیگر زابل دیروز در زابل آزاد شدند، امروز آنها به جاغوری آورده شدند. این گروگان‌ها شامل پنج نفر از 31 گروگان که در چهارم حوت سال گذشته گرفته شده بودند و دو زن و یک نوجوان از مردم جاغوری می‌باشند  که در ماه جوزای امسال در مربوطات ولسوالی گیلان ولایت غزنی ربوده شده بودند.

banner

در همین مورد امروز سید ظفرهاشمی معاون ریاست جمهوری کنفرانس خبری دایر کرد و گفت دولت و نیروهای امنیتی در مورد رهایی گروگان‌ها از روز آغازین تاکنون عمل کرده و به گفته او دولت مورد رهایی 31 نفر یک بارعملیات نظامی داشته و دو بار حمله هوایی انجام داده  و  در یک بار آن نیروهای قاطع ناتو با نیروهای هوایی همکاری داشته است.

به گفته او دولت از دو راه تلاش کرده بود که گروگانها آزاد شوند یکی آن، تلاش های مردمی بوده که چندان نتیجه بخش نبوده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران که چرا رهایی هشت گروگان بعد از سربریده شدن هفت گروگان صورت گرفته و  علت آن چیست؟ گفت دولت هر زمانی که لازم دانسته برای رهای شهروندان گروگان رفته تلاش کرده است.

او افزود در نتیجه‌ی تعقیب نیروهای امنیتی برای راه اندازی عملیات برای رهایی گروگان ها، ربایندگان آنها را در 58 محل تغییر مکان داده اند.

معاون سخنگوی رییس جمهور توضیح داده، دولت برای ختم گروگان گیری و مقابله به آن بی‌تفاوت نبوده است. دیرور شورای امنیت در مورد آن جلسه داشته و امروز رییس جمهور با فرماندهان نیروهای امنیتی در همان مورد جلسه دایر کرده است. فرماندهان نیروهای امنیتی تعهد کرده اند که در برابر کسانی‌که گروگان می‌گیرند در هر نقطه کشور مقابله کنند.

 همه‌ای این ادعا ها و گفته‌های معاون سخن‌گوی دولت در حالی گفته می‌شود که ماه ها از سرنوشت گروگان‌ها و اقدام های دولت در مورد رهای شان خبری نبود. دو روز پیش هفت گروگان در زابل سربریده شد. این حادثه واکنش گسترده مردم را به دنبال داشت پس از آن و انتقادها از کوتاهی دولت برای رهایی به موقع گروگان ها، دولت  از اقدام‌ها به برای رهایی گروگان‌ها یاد می‌کند.

مطالب مرتبط