حمله طالبان بر ولسوالی دوشی از سوی نیروهای امنیتی دفع شد

طالبان مسلح شب گذشته بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی درولسوالی دوشی ولایت بغلان حمله کردند و قصد تصرف این پاسگاه‌ها را داشتند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شده و شکست خوردند.

67d513a85475d03f21cdd09e99a5aefc_Generic

 مقام‌های محلی ولایت بغلان نیز  حمله طالبان بر ولسوالی دوشی را تأیید کردند.

ذبیح الله شجاع سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان به خبرگزاری افق گفت: طالبان شب گذشته  برپاسگاه‌های  مأموریت سمت اول پولیس ولسوالی دوشی حمله کرده که با شکست  مواجه شدند.

به گفته وی این درگیری از ساعت 10 شب گذشته آغاز شده و تا  ساعت 3 نیمه شب گذشته ادامه داشت.

 وی همچنان افزود طالبان با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شده و گروه طالبان  شکست خورند و دره‌ها متواری شدند. در درگیری دو طرف دو سرباز از نیروهای امنیتی نیز زخمی شده و اما از تلفات طالبان  معلومات دردست نیست.

آقای شجاع می‌گوید، عملیات پاکسازی از وجود طالبان در روستاهای دند شهاب الدین آغاز شده و 8 پاسگاه امنیتی از وجود طالبان در دند شهاب الدین پاکسازی شده است.

 این مقام‌ امنیتی در بغلان همچنان می‌گویدکه تفاهم‌نامه‌ای که بین گروه طالبان و بزرگان محل دردند غوری امضاء شده است، دیگر مدار اعتبار نیست و به زودی عملیات نظامی بر مواضع طالبان در دند غوری  راه ندازی خواهد شد و طالبان را از آنجا عقب رانده خواهد شد.

درهمین حال براساس گزارش‌های  تأیید نشده  شماری مکتب‌ها در دند غوری و دند شهاب الدین به دلیل درگیرهای شدید بین نیروهای دولتی و طالبان از ظهر امروز تعطیل شده است.

مطالب مرتبط