همایش «ماتم ملی» فعالان مدنی، در اعتراض به سربریده شدن گروگان‌ها در زابل

هفت مسافر در ولایت غزنی شامل دو زن، یک دختر 9 ساله و چهار مرد باشندگان ولسوالی جاغوری آن ولایت، که در یک ونیم ماه پیش در ولسوالی گیلان غزنی توسط افراد منسوب به داعش گروگان گرفته شده بودند، سه روز پیش در درگیری میان جناح‌های طالبان در ولایت زابل سربریده شدند. گفته می‌شود جناحی از طالبان که این هفت گروگان را سربریدند با گروه داعش ارتباط دارند. به اعتراض این جنایت انجام شده در زابل امروز صدها فعال مدنی در کابل در تحت نام «ماتم ملی» همایش اعتراضی برگزار کردند.

10592936_714316935366100_6591954199144536974_n

به گفته فعالان مدنی در کابل این همایش مقدمه‌ای براعتراض گسترده‌یی است که همراه با پیکرهای سربریده قربانیان در روزهای آینده با شرکت مردم و خانواده قربانیان در کابل برگزار خواهد شد.

بر بنیاد گزارش‌های رسیده به خبرگزاری افق، مردم جاغوری پیکر قربانیان را به طرف غزنی انتقال داده‌اند تا در برابر کوتاهی دولت برای تامین امنیت راه‌های ولسوالی های ولایت غزنی و بخصوص جاغوری و آزادی گروگان‌ها اعتراض مدنی نمایند.

درکابل نیز فعالان مدنی و باشندگان مردم جاغوری در این شهر در چندین نقطه جلسه هماهنگی برگزار کرده اند تا از پیکر قربانیان استقبال شده و اعتراض گسترده مدنی را ترتیب دهند.

تاکنون حلقات بلند پایه دولتی در مورد انتقال پیکر قربانیان در کابل مخالف ورزیده و تلاش کرده اند که پیکر قربانیان برای خاکسپاری در جاغوری برده شوند. اما این مخالف‌ها تصمیم مردم و بازماندگان قربانیان را تغییر نداده است.

بربنیاد گزارش‌ها داکترعبدالله رییس اجراییه، محمد محقق و خان محمد معاونانش و سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با مردم جاغوری هم نظر شده از انجام اعتراض مدنی مردم ابراز حمایت کرده اند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. پاکستان دشمن دیرینه وطن عزیز ماست آروزی حاکمیت سیاسی کشور عزیز مارا باگذاشتن غلامان مزدور خود در راس قرار قدرت در سر می پروارد.

    اگرچه رهبران دولت ما چون کرزی بسیار از در سازش و از خود گذاری با پاکستان برخورد کرد اما پنجابی ها هیچ وقت دست از تخریب افغانستان بر نداشت مثال زمان کرزی بد بخت شاهد هستیم کرزی خاین توسط دادرس پلید جاسوس تمام طالبان و عده زیاد شان اجینت پنجابی ها یک عده شان بنام افغان امااصلی پنجابی بودند با وجود هزران جنایت بمب گذاری باعث کشتن عساکر و مردم بیگناه شده بودند ما توسط کرزی پلید و علمای پنجابی در راس کشاف غلام سابقه پنجابی دادرس نجس مزدور از حبس خلاص شدند دوباره علیه دولت قرار گرفتند

    غنی ساده و لوده سرتنبه در راس قرار گرفت در اوایل دهل زدند را شروع کرد در یکماه صلح می آورم سیاست خود را با هند یکصدو هشتاد درجه تغیر داد هند دوست آزموده افغانستان آزرده ساخت با پاکستان دوستی شروع کرد هر روز یک خورد ضابط پنجابی در ارگ خوانده و ناخواده وقت و ناوقت رفت آمد داشتند تمام خواست های خود را بالای غنی بر آورده ساختند. حتی نفر های شان بلفعل در اجرای عمل تروریست دستگیر شده بودند حبس در زندان بودن ملاقات کردند بعدأطوری فوق العاده از حبس به حکم غنی خلاص شدند

    وقتیکه یک پنجابی پلید در میدان هواهی کابل می رسید قرار اظهار یک مشاور قبلی غنی مانند گدی پلاستکی اتوماتیک درارگ رقصیدن شروع میکرد دهنش از خوش باوری پخ میماند. غنی حاصل تعملق خود را از پنجابی گرفت شرمنده روسیاه و خجالت نزد ملت و جهان شد همه حرکات غنی و عبدالله درج تاریخ میگردد عبدالله اظهار میدارد که مردم توقع زیاد دارد فکر میکنم عبدالله ویدو خود را گم کرده چیز هاهیکه به مردم هنگام کمپاین وعده داده بودی لطفا یک مرتبه ویدو خود را تماشاکن همه چیز برایت روشن میشود.

    بهترین و صادقترین کشور در حال حاضر برای افغانستان هند است امریکا مجهول است روی اهداف خود کار میکند کاری زیر بنایی واساسی بدرد خور به افغانستان نمیکند. اگر امریکا حقیقتا میخواست به صفت دوست واقعی درین مدت چهارده سال وقت زیاداست انجام میداد نخواست صداقت و عمل کند امروز قوای هوایی و دافع هوایی مدرن با پر سونل تعلیم یافته ما میداشتیم. اردوی ما توانمند میبود همه پنجابی داعش طالب و دیگر مزدوران یاغی را در نطفه محوه میکردند وطن ما آباد و آرام می بود بر علاوه امریکا در مجموع ناتو خیانات کردند خوب میدانستند یک کشور را تربیه و تجهیز دفاع هوا و قوای هوای در مجموع اردو بسیار قدرتمند می داشتیم . پولهای را کمک کردند دو حصه کمک را دو باره خود شان دزیدن همرایی اجینت های خودشان در راس دولت ازطرف ایشان نصب شده بود حال یک کشور آسیب پذیر هستیم هرکی از راه تیر میشود یک دو لگد ما را میزند باز همین نیروی غیور امنیتی باغیرت با ناموس با قربانی جان خود از ناموس مردم ووطن دست خالی دفاع میکند. دزدان ارگ نشینان پول های زیاد را دزدیدن در دبی ترکیه و دیکر کشور ها سرمایه گذاری کردند تا کنون دوام دارد همان خاینین کرزی از یک اداره به دیگر اداره و یابه سفارت خانه وظیفه گرفته اندبه انسان های فهمیده چانس نیست حکومت ملوک الطوایفی وقومی است .حاجی صبور