رئیس جمهور غنی میزبان قوماندانان ارشد پولیس ملی در ارگ

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شام روز گذشته با شماری از منسوبین و قوماندانان ارشد وزارت امور داخله دیدار کرد.ضیافت شب با قومندانان پولیس (2)(1)

به گزارش افق به نقل از خبرنامه ارگ ریاست جمهوری این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا پاسوال عبدالفتاح فروغ رئیس ارکان قوای سرحدی و مل پاسوال سید محمد روشن دل قوماندان قطعات خاص پولیس، به نمایندگی از منسوبین آن وزارت در خصوص برنامه های ارتقا ظرفیت، دستاورد ها و روحیه قوت های امنیتی صحبت نموده از توجهات نیک و همیشگی رئیس جمهور قدردانی نمودند.

آنان از آمادگی و داشتن روحیه رزمی بلند نیروهای امنیتی در مبارزه با تروریزم به رئیس جمهور اطمینان دادند.

در این دیدار رئیس جمهور غنی ضمن ستایش از قوای امنیتی و دفاعی کشور گفت که آنان بخاطر آرامش و دفاع از تمامیت ارضی افغانستان، قربانی های زیادی داده اند و بدین منظور باید به خانواده های شهدا رسیدگی شود.

رئیس جمهور کشور به مسؤلین مربوط هدایت داد تا در هر هفته گزارش مکمل در رابطه به چگونگی رسیدگی به خانواده های شهدا، ترتیب و به ریاست جمهوری ارائه شود  .

رئیس جمهور کشور با اشاره به استفاده بهتر از امکانات گفت که باید از منابع موجود در تجهیز پولیس بگونه درست و شفاف استفاده شود و موضوع قرار دادهای وزارت امور داخله بصورت شفاف اداره گردد.

رئیس جمهور گفت که باید شرایط بهتر تعلیم و تربیه برای پولیس بهبود یابد و موضوع کاغذ پرانی در جلب و جذب از بین برود و پروسه اداری آن ساده گردد، تا جوانان در صفوف قوای امنیتی و دفاعی به سادگی جذب گردند.

رئیس جمهور کشور افزود که بخاطر تجهیزات و استحکام بیشتر، همه پوسته های امنیتی باید مرور مجدد گردد.

رئیس جمهور بر هماهنگی و انسجام بیشتر میان قوای امنیتی و دفاعی کشور تأکید نموده گفت، باید با تشریک مساعی تحرک داشته باشید و نیز گزارشات کاری تانرا بصورت دقیق، واقعبینانه و همه جانبه ارائه نمایید.

رئیس جمهور غنی تصریح نمود که باید به موضوع اختطاف ها در ولایات پایان داده شود و این موضوع را شخصآ مطالعه میکند و به تمام نیرو های امنیتی هدایت داد که در این زمینه اقدامات لازم نمایند.

در پایان به پاس قربانی شهید سمونوال عبدالمجید قوماندان امنیه ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب، که چندی پیش توسط دشمنان مردم افغانستان به شهادت رسید، به ورثه وی کلید یک باب آپارتمان سه اتاقه از سوی رئیس جمهور اهدا گردید.

مطالب مرتبط