درحمله تروریستی به یک ایستگاه پلیس درچین ۴ نفرکشته شد

به گزارش افق، منابع رسمی درچین اعلام کردند پلیس در منطقه خودمختار سین کیانگ مورد حمله تروریستی قرار گرفته که درپی تبادل آتش هشت تن جان خود را از دست داده اند.

این حمله در ولسوالیˈیارکندˈ یک منطقه قدیمی نزدیک کاشغر در جوار جاده ابریشم رخ داده است.

دولت محلی سین کیانگ در بیانیه ای کوتاه که در وب سایت رسمی آن منتشر شد گفت: حدود ساعت 30/6 دقیقه صبح امروز به وقت محلی شماری شورشی با مواد منفجره و سلاح سرد به یک ایستگاه پلیس در ولسوالی یارکند حمله کرده اند.

در اوایل ماه جاری نیز پلیس چین 14تروریست را در حوالی شهر کاشغر به ضرب گلوله از پای در آورد.

مسوولان درچین طی روزهای اخیر نسبت به تحرکات تروریستی درایام تعطیلات سال نو میلادی و سال جدید چینی که بزودی فرا می رسد، هشدار داده اند.

حزب حاکم و دولت این کشور با صدور بخشنامه و بیانیه هایی از مردم و ارگان های مربوطه خواسته اند هوشیار باشند.

این اولین بار درسال های اخیر است که دولت چین نسبت به فعالیت های تروریستی درچنین ایامی آشکارا هشدار می دهد.

همزمان به سازمان های ذیربط دستور داده شده بقدری هوشیار باشند که هر اقدامی را در نطفه نابود کنند.

کشور چین در ماههای اخیر شاهد چند مورد اقدام برنامه ریزی شده تروریستی ازجمله در شهر پکن و منطقه خودمختار سین کیانگ بوده که تلفات و خساراتی به همراه داشته است.

اوایل آبان ماه امسال و درآستانه نشست حزب کمونیست در پکن براثر برخورد یک موتر با مردم و آتش گرفتن آن در میدان ˈتیان انمنˈ پنج تن از جمله دو جهانگرد کشته و 38 نفر مجروح شدند.

به دنبال این حادثه پلیس سه روز بعد اعلام کرد سه نفر از کشته شدگان از اهالی منطقه سین کیانگ بوده اند و رویداد یک حمله انتحاری و تروریستی بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در مورد این حادثه تصریح کرد جنبش ترکستان شرقی که جدایی این منطقه از چین را دنبال می کند خطرناک ترین تهدید امنیتی برای کشورش است.

پس از حادثه میدان تیان آنمن ˈ گوا شنگ کانˈ وزیر امنیت عمومی چین نسبت به احتمال حملات تروریستی بیشتر هشدار داد.

وی با تاکید براینکه کشورش در وضعیت ˈپیچیده و سختیˈ در مبارزه با تروریسم قرار گرفته،گفت: همه سازمان های امنیتی چین در همه سطوح باید مراقب بوده و تلاش کنند تا هر عملیات تروریستی در نطفه نابود شود.

مطالب مرتبط