کنفرانس ارزیابی تطبیق 400 پروژه انکشافی در یکاولنگ برگزارشد

اداره محی ولایت بامیان  یک کنفرانسی در مورد گزارش دهی از تطبیق برنامه های توسعه ای و شناسایی مشکلات آن در ولسوالی یکاولنک بامیان برگذار کرد. 

unnamed_6عبدالاحد مبارز ولسوالی یکاولنگ در این کنفرانس از تطبیق 391 پروژه انکشافی در این ولسوالی خبرداد و گفت این پروژه‌های تطبیق شده شامل جاده‌سازی، ترمیم راه‌های قریه‌ها، ساخت پل و پل‌چک‌ها و کانال‌های آب زراعتی و ساختن ساختمان مکاتب می‌باشند که امسال در این ولسوالی تطبیق شده است.

آقای مبارز در این کنفرانس شکایت کرد و گفت پروژه‌های که از نهادهای دولتی و غیردولتی گرفته می‌شود بدون مشوره با ولسوالی طرح و تطبیق می‌گردد که این مساله، باعث می‌شود که الویت و نیاز سنجی پروژه‌ها در نظر گرفته نشود.

قنبری مظفری یکی از مسوولان شورای انکشافی در بامیان در این کنفرانس گفت؛ پروژه‌های توسعه ای تنها در مراکز ولسوالی و ولایت تطبیق می‌شود اما قریه‌های دور دست از خدمات توسعه‌ای محروم می‌مانند.

محمد ظاهر زهیر والی بامیان هدف از برگزاری این کنفرانس را اطلاع رسانی از خدمات در بامیان و روشن شدن نارسایی‌ها در روند اجرای آن عنوان کرده است.

او در این کنفراس به شرکت کنندگان گفت؛ تازمانی‌که به عنوان والی وظیفه اجرا کند در برابر فساد اداری و سو استفاده، مبارزه خواهد کرد.

مطالب مرتبط