خبرنگاران بدون مرز: طالبان پس از تهدید خبرنگاران، مسوول حمله به رسانه‌هاست

افغانستان یکی از کشورهایی است که خبرنگاران و رسانه‌ها در این کشور از سوی مخالفان دولت و گاهی هم از سوی کارمندان دولتی تهدید  می‌شوند.

12233545_921466627938525_1441943519_n

سازمان خبرنگاران بدون مرز می‌گوید که  پس از تهدید طالبان،اگر خبرنگاران یا رسانه‌ها در کشور مورد حمله قرار می‌گیرند، دفتر سیاسی طالبان در قطر پاسخ‌گو خواهد بود.

این موضوع را رضا معینی مسوول بخش افغانستان،تاجکستان وایران این سازمان، در یک کنفرانس مشترک خبری با مقام‌های امنیتی کشور درکابل ابراز کرد.

رضا معینی در نشست خبری  درکابل گفت در صورت هرگونه تهدید طالبان علیه خبرنگاران و رسانه‌ها و دفاتر آن، گروه طالبان در داخل افغانستان و بیرون از این کشور به ویژه دفتر قطر این گروه مسوول است.

آقای معینی ‌گفت هشدار گروه طالبان به رسانه‌ها تهدید نه، بلکه یک واقعیت است. وی همچنان افزود که  امنیت جامعه بستگی  به امنیت خبرنگاران  دارد و حمله برخبرنگاران حمله بر جامعه است.

مقام‌های امنیتی نیز در این کنفرانس خبری، به تأمین امنیت خبرنگاران  تاکید کردند و گفتند که در هر شرایطی امنیت رسانه‌ها و  خبرنگاران را تامین خواهند کرد.

محمد ایوب سالنگی معین امنیتی وزارت امور داخله گفت؛ دولت مکلف به تأمین امنیت رسانه‌ها وخبرنگاران است و هیچ گونه محدودیت یا سانسور را بر رسانه‌ها اعمال نخواهد کرد.

این درحالی‌ست که کمیته مصونیت خبرنگاران،  که درشش ما نخست سال روان میلادی گزارشی را درمورد تهدید خبرنگاران منتشر کرده، نشان می‌دهد 39 مورد خشونت علیه خبرنگاران درکشور صورت گرفته است. 72 درصد آن از سوی کارمندان و مقام‌های دولتی انجام شده است.

مطالب مرتبط