وزارت تحصیلات عالی امتحان کانکور را امسال باشیوه جدید برگزار می‌نماید

1418384355مسوولان وزارت تحصیلات عالی کشور اعلام کرده اند، برای جلوگیری از تقلب در امتحان کانکور امسال طرح جدید را تطبیق خواهند کرد.

به گفته صفی‌الله جلالی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی این طرح طوری است که برگه سوالات و جوابات امتحان اشتراک کنندگان کانکور با درج نام و با سوالات متفاوت در روز امتحان به آنها توزیع می‌شود. اگر در یک صنف امتحان، هرچه نفر وجود داشته باشد سوالات شان متفاوت می‌باشند.

قرار است این طرح جدید وزارت تحصیلات عالی در آزمون کانکور امسال که در فصل زمستان در حوزه‌های مختلف در کشور، برگزار می‌شود تطبیق شود.

هر سال در جریان گرفتن امتحان کانکور گزارش‌هایی از تقلب و سو استفاده داده می‌شود و نیز بعد از اعلام نتایج، دانشجویان اعتراض می‌نمایند که در نتیجه‌ی امتحان شان دست کاری صورت گرفته است.

انور شمس، رییس کمیته کانکور وزارت تحصیلات عالی، مداخله مقام‌های دولتی، نمایندگان پارلمان و افراد با نفوذ را از جمله عوامل برجسته تقلب در امتحان کانکور می‌داند و می‌گوید هر سال پیش از گرفتن امتحان، این دسته افرادها از راه‌های گوناگون برگه سوالات و حتا جوابات را از وزارت تحصیلات عالی می‌گیردند و پیش از گرفتن امتحان به داووطلبان کانکور توزیع می‌نمایند.
درجریان امتحان کانکور سال گذشته در هرات و لوگر کلید جوابات به داووطلبان توزیع شد و هیات امتحان در ولایت هرات امتحان را باطل اعلام نمود و دوباره گرفت.

در امتحان کانکور سال گذشته از 118 هزار دانشجو  ، تنها 45 هزار نفر موفق شدند که در نهادهای تحصیلات عالی و نیمه عالی کشور راه یابند.
.

مطالب مرتبط