اعتراض کنندگان بغلان مرکزی برای چهارمین روز شاه راه بغلان ـ کندز  را بستند

شماری از با شندگان ولسوالی بغلان مرکزی از چهار روز به این سو شاهراه بغلان – کندز را بر روی مسافران و سایط ترانسپورتی مسدود کرده اند.

12191164_1012803085449407_7754519881457279588_o

این معترضان خواهان  انتقال ادارات دولتی و  دانشگاه این ولایت به  ولسوالی بغلان مرکزی هستند. صد ها تن از باشندگان این ولسوالی به دولت هشدار می‌دهند اگر دولت به خواسته‌های شان توجه نکنند  مسیر شاهراه  بغلان- کندز را باز نخواهند کرد.

روح الله صافی یکی  از متعرضان به خبرگزاری افق گفت «ما خواهان انتقال مقر ولایت بغلان به ولسوالی بغلان مرکزی هستیم،تا زمانی که دولت به خواسته‌های ما جواب مثبت ندهد، ما شاهراه بغلان – کندز را باز نخواهیم کرد».

به گفته وی معترضان به مسافرانی که بیمار و زخمی داشته باشند، اجازه عبور از شاهراه را می‌دهند ،اما موترهای مسافرین دیگر ، دولتی و بابری را نمی‌گذارند از این مسیر عبور کنند.

  از سوی دیگر  یک باشنده ولسوالی بغلان مرکزی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری افق گفت آنهایی که  شاهراه بغلان – کندز را مسدود کرده اند و  تظاهرات را  رهبری می‌کنند با طالبان دست دارند.

وی همچنان  افزود  ولسوالی بغلان مرکزی از ولسوالی‌های ناامن است و در بعضی از روستاهای آن طالبان فعالیت دارند، انتقال مقر  ولایت به این ولسوالی باعث مختل شدن نظام حکومتداری این ولایت می‌شود.

 در همین حال فیروزالدین ایماق معاون شورای ولایتی بغلان به رسانه‌ها گفته است؛ این تظاهرات از بیرون ولایت بغلان  حمایت و مدیریت می‌شود، این خواست تنها از سوی باشندگان یک ولسوالی ( بغلان مرکزی) مطرح می‌گردد در حالیکه باشندگان 13 ولسوالی دیگر این ولایت خواهان انتقال مقر ولایت به ولسوالی بغلان مرکزی نیستند.

عبدالستار بارز  والی ولایت بغلان  به خبرگزاری افق گفت او و مقام های دیگر این ولایت تلاش دارند تا شاهراه  بغلان- کندز را  باز کند.

مطالب مرتبط