گروگان‌ها در زابل سربریده شدند و طالبان محلی و داعش جنگ دارند 

به گفته مقام‌های امنیتی ولایت زابل از دیروز ساعت 3 بعد از ظهر میان طالبان محلی و افراد  داعش در آن ولایت جنگ جریان دارد. طالبان ولسوالی ارغنداب را از نزد افراد داعش تصرف کرده  و همچنان جنگ میان دو طرف  در ولسوالی دایچوپان و خاک افغان جریان دارد.

339

غلام جیلانی فراهی آمرامنیت زابل در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری افق، درگیری میان طالبان و افراد داعش را تایید کرده و گفت در جریان جنگ طالبان و داعش، هفت اسیر از مردم جاغوری به شمول سه زن و چهارمرد که در نزد داعش اسیر بودند  و آنها در قریه‌ای به نام «ملک» در ولسوالی ارغنداب نگهداری می‌شدند توسط افراد داعش سربریده شده اند.

این منبع افزود، اجساد آنها به کمک ریش‌سفیدان محل، در ولسوالی چاه‌جوی انتقال داده شده و در شفاخانه می‌باشند و موتر این گروگان‌های کشته شده که در نزد افراد داعش بودند نیز چند ساعت بعد در شاه جوی انتقال داده می‌شود.

آقای جیلانی توضیح داد کشته شدن گروگان‌های جاغوری را به ولسوال جاغوری تلفنی خبرداده است  که اقارب آنها برای تحویل‌گیری اجساد به ولسوالی شاه جوی بیایند.

این هفت گروگانی که سربریده شده اند از دهمره جاغوری می‌باشند. آنها یک و نیم ماه پیش توسط افراد مسلح منسوب به داعش از مسیر راه در «دشت دالو»  از ولسوالی گیلان ولایت غزنی ربوده شده بودند. اما از سرنوشت شش مسافر گروگان گرفته شده دیگر این منطقه که در جمع شان زنان و کودک نیز می‌باشند و  آنها در هژدهم  جوزای امسال گروگان گرفته شده بودند، تاهنوز خبری نیست.

آمرامنیت زابل در مورد جزئیات جنگ طالبان داعش گفت «گزارش‌های که رسیده، ولسوالی ارغنداب را طالبان از وجود افراد داعش گرفته و هم اکنون جنگ در ولسوالی دایچوپان و و خاک افغان جریان دارد. وی در مورد تلفات دو طرف گفت؛ در جریان این جنگ 61 تن از افراد داعش و 14 تن از طالبان کشته شده اند  و 11 نفر دیگر  داعش به دست طالبان اسیر گردیده اند.

مطالب مرتبط