فعالان مدنی غزنی خواهان تطبیق فیصله هیات فرستاده شده در غزنی و زابل شدند

فعالان مدنی  ولایت غزنی از دولت می‌خواهد که در زمینه‌ی تامین، ختم گروگان‌گیری و مبارزه با داعش در غزنی و زابل اقدام کرده و سکوت نکند. 

12204664_499857946861104_1705789198_nآنها این خواست‌شان را در کنفرانس خبری که در کابل برگزار کردند مطرح نمودند. آنها از دولت خواست که در زمینه‌ای تامین امنیت راه‌های ولسوالی‌های غزتی و بخصوص ولسوالی‌های جاغوری، مالستان، قره‌باغ و ناهور توجه و اقدام کند و تا جلو گروگان‌گیری و دزدی که در این مسیر ها اتفاق می‌افتد گرفته شود.

محمد الله فرزان یکی از فعالان مدنی غزنی گفت « افراد داعش در غزنی و زابل دست به گروگان‌گیری می‌زنند تا تنش‌های قومی را در این دو ولایت به وجود آورند و به وسیله‌ی آن بتواند زمینه‌ای سربازگیری را مساعد سازد ». او از دولت خواست با انجام عملیات پاکسازی داعش در ولسوالی خاک افغان زابل و گیلان ولایت غزنی زمینه‌ای فعالیت و گروگان گیری این گروه را بگیرد.

برعلاوه فعالان مدنی غزنی از دولت خواست که قطعات منظم پولیس و اردو را در ولسوالی‌های خاک افغان زابل توظیف کند تا زمینه‌ای سربازگیری افراد داعش و گروگان گیری آنها در آنجا گرفته شود.

همچنان آنها از دولت خواست که فیصله هیاتی را که اخیرا به منظور حل گروگان‌گیری در زابل و غزنی فرستاده بود را هرچه زودتر تطبیق کند تا زنان، مردان و کودکانی که هنوز در گروگان هستند آزاد شوند و مردم با امنیت و آرامش زندگی نمایند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. اولتر بکشور دوست افغانستان موفقیت نظامی های هند را تبریک میگوید آرزو دارم این توانایی پیداکند بیک راکت پاکستان را از نقشه جغرافیه کره زمین محوه و نابود گردد. کشور صادر کننده تروریستی در جهان است همه همسایه از دست این پلید شیطان صفت به عذاب است .
    هند باید به خاطر ثبوت دقیق بودندراکت خود وتوانی راکت جدید مرکز استخبارات پاکستان را طوری آزمایشی راکت جدید خود را آزمایش کند تا متخصصین نظامی بین المللی و کار شناسان از قدرت تخریب و توانایی آن تصدیق کند.

    در صورتیکه موفق بودن آن مردم و دولت افغانستان بدون چون چرا به هر قیمت که باشد چند عدد آنرا در قدم اول میخرد بالای پنجابی کثیف پاکستانی عاجل استفاده میکند. چون پاکستان دشمن دیرینه افغانستان است ملیارد ها دالر ضرر بما رسانده اگرخداوند بخواهد افغانستان روزی یک وطن پرست تاریخ ساز در بین سی ملیون افغان پیدا شد و راس دولت قرار گرفت قصد خون این جوانان علما و روحانیون سران اقوام نخبگان دانشمندان ما که از طرف پاکستان و به قومانده استخباات پنجابی ها کشته میشوند خواهد گرفت این دین ملی به تمام نسل های آینده افغانستان عزیز است. اکنون کشور ماهر روز کشته داده میرود پاکستان تماشا گر است این قسم مرگ چه بدردما میخورد تا کی مانند سیل بین و تماشاگر نگاه کنیم ملت باید متحد یک مشت واحد شودبدهن پنجابی کوفت از تفرقه لسانی مذهبی دوری کنید همه در یک کشتی هستیم که این آرزو پنجابی است باید از گلو پنجابی گرفت . حاجی صبور