« بنیاد علمی و فرهنگی حامدکرزی» به طور رسمی در کابل گشایش یافت

این بنیاد امروز به طور رسمی گشایش یافت و در مراسم گشایش آن، شخصیت های سیاسی و فرهنگی شرکت کرده بودند.

12042668_1004117569610211_8343323808280018194_n

حامد کرزی رییس جمهور پیشین که این بنیاد به نام او تاسیس شده است، هدف خویش را از تاسیس آن توضیح داد و گفت  بخاطری این بنیاد را تاسیس کرده است که بتواند به فرزندان افغانستان در زمینه‌ای و آموزش تحصیلات کمک کند و زمینه‌ی تحصیلات عالی و آموزش را  برای فرزندان افغان که مشکلات مالی دارند فراهم سازد.

 دکتر اسپنتا همکار سیاسی و مشاور سابق امنیتی رییس جمهور در زمان حکومتش، نیز درسخنرانی خویش گفت تنها معیار افغان بودن و نیازمند بودن کافی است که جوانان و فرزندان افغانستان از حمایت‌ها و کمک‌های این بنیاد بهره مند شوند.

 رییس جمهور حامد کرزی پس از کنفرانس بن رییس جمهور افغانستان شد بعد از سیزده سال حکومت در سال گذشته دوره حکومت او پایان یافت و در نتیجه انتخابات او رهبری دولت را به محمد اشرف غنی و عبدالله سپرد. و باجودی که انتقادها از کارکرد و ضعف‌های حکومتش وجود دارد. در دوره زمامداری او در زمینه‌ی رشد معارف و تحصیلات عالی در کشور دست‌آورهای چشم‌گیری به وجود آمد و با وجود بازشدن در وازه نهادهای آموزشی و تحصیلی دولتی به روی فرزندان کشور، زمینه‌ای تاسیس نهادهای خصوصی آموزش و تحصیلات عالی نیز فراهم گردید.

تاسیس بنیاد علمی و فرهنگی حامد کرزی اگر از آن به عنوان وسیله‌ای سیاسی استفاده نشود با در نظرداشت هدفی که برای آن اعلام شده است فعالیت کند، می‌تواند یک منابع خدمت به فرزندان کشور گردد.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. اولتر بکشور دوست افغانستان موفقیت نظامی های هند را تبریک میگوید آرزو دارم این توانایی پیداکند بیک راکت پاکستان را از نقشه جغرافیه کره زمین محوه و نابود گردد. کشور صادر کننده تروریستی در جهان است همه همسایه از دست این پلید شیطان صفت به عذاب است .
    هند باید به خاطر ثبوت دقیق بودندراکت خود وتوانی راکت جدید مرکز استخبارات پاکستان را طوری آزمایشی راکت جدید خود را آزمایش کند تا متخصصین نظامی بین المللی و کار شناسان از قدرت تخریب و توانایی آن تصدیق کند.

    در صورتیکه موفق بودن آن مردم و دولت افغانستان بدون چون چرا به هر قیمت که باشد چند عدد آنرا در قدم اول میخرد بالای پنجابی کثیف پاکستانی عاجل استفاده میکند. چون پاکستان دشمن دیرینه افغانستان است ملیارد ها دالر ضرر بما رسانده اگرخداوند بخواهد افغانستان روزی یک وطن پرست تاریخ ساز در بین سی ملیون افغان پیدا شد و راس دولت قرار گرفت قصد خون این جوانان وطن که از طرف پاکستان و به قومانده استخباات پنجابی ها کشته میشوند خواهد گرفت این دین ملی به تمام نسل های آینده افغانستان عزیز است. اکنون کشور ماهر روز کشته داده میرود پاکستان تماشا گر است این قسم مرگ چه بدردما میخورد باید از گلو پنجابی گرفت . حاجی صبور