وزیر شهرسازی برنامه اجرایی صد روز نخست و دوم خویش را تشریح کرد

وزیر شهرسازی پیش از چاشت امروز در یک کنفرانس خبری با خبرنگاران در مورد تطبیق برنامه‌های صد روز کاری خویش و نیز برنامه صد روز دوم کاری وزارت شهر سازی معلومات داد.

 n00113159-tاو در این کنفرانس گفت وزارت شهرسازی در صد روز کاری‌اش بالای، سیستم مسکن و توزیع مسکن قابل استطاعت کارکرده و در این مدت  قسمت اول پروژه‌های رهایشی خواجه رواش و خوشحال مینه  تکمیل شده و نیز بروری منابع عایداتی وزارت شهرسازی کار صورت گرفته است.

 آقای نادری افزود وزارت شهرسازی توانسته در صد روز اول، شرایط ثبت ملکیت‌های غیرپلانی را طرح و تدوین کند و نیز چگونگی توزیع مدرک آن را برای مالکان بررسی نماید.

آقای نادری در این کنفرانس برنامه صد روز دوم خویش و وزارت شهرسازی را چنین توضیح داد:

«در برنامه صد روز دوم سه او لویت را در نظر گرفته ایم. یکی آن اصلاح نظام مدیریت شهری، دوم اصلاحات امورجرایی وزارت و سوم مبارزه با فساد اداری می‌باشد».

او افزود در این دوره، وزارت شهرسازی روی ترتیب پلان منطقه‌ای ولایت فراه، ماسترپلان ولایت خوست، چهار پلان استراتژیک شهری در ولایت‌های کاپیسا، سمنگان، غزنی ولوگر نیز کار خواهد کرد.

همچنان وزیرشهرسازی تکمیل ساختمان جدید پارلمان، تدوین طرح و راهکار زیباسازی شهری و طرح ابتدایی ایجاد مسکن به کمک چین را جزئی برنامه‌های صد روز دوم کاری خویش برشمرد.

آقای سعاد نادری در این کنفرانس در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد سرنوشت پروژه کابل جدید نیز معلومات داده و گفت: « در پروژه کابل جدید یک مقدار زمین‌ها غضب شده است وزارت شهرسازی در این مورد تصمیم گرفته که سرنوشت پروژه کابل جدید از نظرحقوقی روشن شود که تا چند روز آینده سرنوشت آن مشخص می‌شود».

مطالب مرتبط