در عملیات نیروهای دولتی در اچین ننگرهار ده‌ها عضو داعش کشته شدند

مسوولان ولایت ننگرهار از انجام یک عملیات در برابر افراد داعش در بخش‌های آن ولایت خبرداده اند، به گفته‌ای آنها در این عملیات 28 نفر از افراد داعش کشته شده اند20150727120616279به گفته غالب مجاهد ولسوالی اچین در ننگرهار، این عملیات دوشب پیش در ولسوالی اچین انجام شده که در آن افزون بر نیروهای زمینی و هوایی کشور ، نیروهای ویژه امریکایی نیز سهم داشته اند و این عملیات شب گذشته به انجام رسیده است.

به گفته این  منبع  این عملیات در مناطق پیشی، شپولی، عبدالخیل ، نگرسو و تخته انجام شد است که از اثر آن  در این مناطق 28 عضو داعش کشته شده و 8 نفرشان زخمی شده اند.

همچنان این منبع یادآورشده، 12 فردملکی نیز در جریان عملیات از اثر انفجار بمب  کشته شده اند.

 به گفته‌ای مسوولان ولایت ننگرهار برعلاوه کشته شدن افراد داعش، مقداری از جنگ افزار و وسایل الکترونیکی آنها که از آن با افراد داعش در سوریه تماس گرفته می‌شده است نیز به دست نیروهای دولتی افتاده است.

ولسوالی اچین مرکز فعالیت اعضای داعش در ننگرهار نام برده می‌شود. تاکنون افراد داعش در این ولسوالی فعالیت زیادی را انجام داده و چندماه پیش تعدادی از بزرگان قومی را درمنطقه‌ای «تخته» توسط مواد انفجاری به طور وحشایه کشتند.

باشندگان ولسوالی اچین عملیات انجام شده را گام خوبی برای مقابله‌ی جدی با داعش دانسته  و می‌گویند دولت باید این‌گونه عملیات را برای سرکوب این گروه در ننگرهار ادامه دهد.

مطالب مرتبط