تمام نظامیان لیتوانیا، ولایت کندهار را ترک کردند

نظامیان لیتوانی که از سال 2007 میلادی در پایگاه عملیات ویژه در ولایت کندهار مستقر بودند به طور کامل به پایگاه‌های ناتو در کابل و هرات انتقال یافتند.

13940814094025686456144این نظامیان در پایگاهی موسوم به «گابریلیوس» در ولایت کندهار درجنوب افغانستان مستقر بودند که هفته جاری 20 نظامی به شهرهای کابل و هرات انتقال یافتند.

پس از امضای قراردادی برای بازسازی پایگاه گابریلیوس، نظامیان لیتوانیا به پایگاهی در فرودگاه کندهار منتقل شدند.

پایگاه گابریلیوس از سال‌ 2007 تا 2015 میلادی، مقر اصلی نیروهای عملیات ویژه قطعات هوایی لیتوانیا در افغانستان محسوب می‌شد.

این پایگاه محل آماده‌سازی برای انجام عملیات، انبار، پارکینگ وسایل نقلیه و امکانات رفاهی بود.

در اواخر سال 2007 میلادی، حدود 26 هزار نظامی ناتو در این پایگاه مستقر بودند.

ماموریت نیروهای عملیات ویژه لیتوانیا بطور رسمی در 1 جولای 2015 میلادی خاتمه یافت و این نیروها کار جمع‌آوری و بازسازی این پایگاه را آغاز کردند.

پس ازخروج پرسنل نظامی لیتوانیا، مدیریت این پایگاه به فرودگاه کندهار واگذار شد و با آغاز ماموریت جدید «حمایت قاطع» نیروهای ناتو، حدود 20 نظامی لیتوانیا به ماموریت جدید اعزام شدند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. شهرک سمارت ستی Smart city نام گذاری شده
    در قدم اول در هیچ گوشه جهان حکومتی پیدا نخواهد کرد یک شخص که پول بیت المال را دزدی نموده باشد وحکم محکمه بالایشان ثابت شده باشد ملیارد ها دالر خسارات مالی هنگفت مالی به کشور رسانده باشد حسابات قرضداری خود راکه پول ملت است تصفیه نکرده باشدباز اجازه یک پروژه بزرگ برایش داد.

    گذشته و مهمتر از همه در شرایط دزدی کابل بانک اتفاق افتاد جهان به اصطلاح عوام به خاطر کمک به افغانستان دهن جوال های دالر را باز کرده بود چهل کشور سربازنش در افغانستان موجود بود هر کشور به سهم خود کمک های زیاد بدون چون چرا شروع کرده بودند باران دالر بالای افغانستان میریخت درین دوره کرزی اگر دقیق محاسبه کنیم بیش از دزدی کابل بانک آنقدر به افغانستان دالر آمد از روزیکه افغانستان نام گذاری شده تمام بودجه عمومی دوصد ساله افغانستان را جمع کنیم پول که در همین مدت آمده بیشتر از دوصد ساله بودجه عمومی افغانستان است علاوه بر آن این خاینین ملی با دزدی بانک عزت و اعتبار کشور را در سطح جهان به صفر برابر ساخت کشور ما در دزدی و خیانت در ردیف آخرین قرار گرفت پول را مارشال فهیم و برادر کرزی محمود کرزی پلید خلیل فیروز و چندین تن دیکر دزدی کردند در محکمه ثابت شد که این اشخاص رسمی دزد هستند گپ تهمت وواهی نیست.

    بعد از دزدی تمام کشور دست خود را گرفت فهمیدن که حکومت لیاقت و ارزش این قدر کمک سخاوتمندانه را ندارد اگر این پلیدان بانک را دزدی نمیکرد به یقین افغانستان باوجودیکه در بخش های دیکر اگر کم بیش دزدی میشد باز هم در موقف بسیار بالا قرار داشتیم مردم و دولت میتوانست در مقابل کشور های کمک کننده از منافع افغانستان با جرهت دفاع کند اما این پلیدان روسیاه تاریخی زبان افغانستان را باین دزدی پول بانک برید مردم و دولت افغانستان در سطح بین المللی بد نام شد به هیچ وجه کسی نمی توانست از منافع افغانستان دفاع کند همه این خیانت هادرج تاریخ ملی و بین المللی میگردد.

    شما قضاوت کنید که در کجا دنیاکشوری پیدا خواهد شد یک دزد محکمه بالایش دزدی را ثابت کرده از حبس دزد را بدون اینکه پول ذمت خود را پرداخته باشد اجازه ساختمان یک شهرک نهصد ملیونی برایش داده شود باز وعده سر خرمن به دولت دیوانه دهد وقتیکه شهرک ساختم بازاگر مفاد کردم از پول مفاد قرض خود را می پردازم سخنان واهی بعد ازین هرکس پول های بانک ها را بدزد دولت دیوانه غنی را بگوید من فارم مرغ میسازم مشاور حقوقی ریاست جمهور و ضیامسعود و معاون مجلس ثنا را درافتاحش دعوت کند بگوید تخم مرغ ها را میفروشم کار برای دو هزار نفر جوانان پیدا میشود اگر مفاد کردم پول بانک را میدهم اکر مفاد نشد پشمش را بگیر.
    جای تعجب اینست این مشاور حقوقی کودن ریاست جمهوری در کجا تحصیل کرده از کدام کره آمده هم چنان ضیا مسعود نادری وزیر شهر سازی بابسیار طمطراق ازین کار دفاع میکند.

    هم وطنان عزیز صد در صد یقین کنید در زیر کاسه نیم کاسه است پشت پرده شرکای قدرتمند است هم توان مالی فوق العاده دارند هم در حکومت پهلو غنی قراردارند خلیل فیروز روی صحنه است پول نداردکه قرض خود را بپردازد یک دوپه است با گذشت زمان همه واقیعت ها روشن میشود .حاجی صبور