گارگاه آموزشی خبرنگاری تحقیقی با اشتراک 25 خبرنگار در ولایت بلخ برگزار شد

این کارگاه آموزشی ازسوی انستیتوت گزارش‌دهی جنگ وصلح (iwpr)  برگزار شد و 25 خبرنگار از ولایت‌های شمالی شرقی کشور در آن اشتراک کردند. این گارگاه  برای سه روز خبرنگاران را در زمینه‌ای تهیه گزارش‌ تحقیقی آموزش می‌دهند.

12204965_919309718154216_1520465369_n

منیر مهربان یکی از آموزگاران این کارگاه آموزشی گفت: طرح و اجرای چنین برنامه‌های آموزشی برای خبرنگاران جوان کشور در زمینه‌ا‌ی تهیه گزاش‌های تحقیقی بسیار سودمند است.

وی همچنان افزود که  برگزار کردن چنین برنامه‌های آموزشی زمینه را برای رشد ژورنالیزم تحقیقی  درکشور را فراهم می‌سازد و از سوی دیگر، جامعه را از لحاظ فرهنگی به سوی نهادینه شدن ارزش‌های مدنی سوق می‌دهد.

در این کارگاه آموزشی سه روزه قرار است خبرنگاران جوان درمورد موضوعاتی چون حقوق بشر،آزادی بیان،دموکراسی و چگونگی تهیه گزارش‌ تحقیقی پیرامون وضعیت زندگی زنان  بحث آموزش یابند.

عبدالحسیب حق بین یکی از خبرنگاران  در ولایت بدخشان گفت «در شرایط فعلی کشور، در زمینه‌ای  تهیه گزارش تحقیقی با مشکلات زیادی مواجه هستیم».

وی همچنان تاکید کرد تنها راهی که می‌توان  نظام یا دولت را اصلاح کرد، همین تهیه گزارش‌های تحقیقی و مبارزه با فساد اداری و بی‌عدالتی های موجود در درون دولت است.

25 خبرنگار جوان از ولایت‌های بدخشان،تخار، کندز بغلان، بلخ و دیگر ولایت‌های شمال کشور در این برنامه شرکت کردند، این کارگاه آموزشی تا سه روز دیگر ادامه می‎یابد.

مطالب مرتبط