روسیه: در صورت تقاضای افغانستان، علیه تروریزم می‌جنگیم

الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل گفته است، در صورتی که افغانستان بخواهد، در جنگ علیه تروریزم به این کشور کمک می‌کنیم.

755او دیروز در یک نشست خبری در مسکو گفت که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه به او گفته است که در صورت درخواست دولت افغانستان، کشورش حاضر است در جنگ با تروریزم با افغانستان همکاری کند.

به گزارش بی.بی.سی، مانتیتسکی گفت که گفت‌وگوهای دو کشور در مورد همکاری‌های دوجانبه ادامه دارد و باید مشخص شود که افغانستان در چه بخش‌هایی نیاز به کمک و همکاری روسیه دارد.

پیشتر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس‌جمهوری افغانستان از روسیه خواسته بود که برای مبارزه با گروه داعش به کابل کمک کند.

مانتیتسکی در نشست خبری خود گفت که به رغم حضور 14 ساله نیروهای غربی در افغانستان، ناامنی و خشونت در این کشور رو به افزایش است و روسیه نگران این است که با خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، وضعیت امنیتی بدتر شود.

ماه گذشته نیز رییس‌جمهوری روسیه از احتمال کشیده شدن دامنه خشونت‌ها در افغانستان به کشورهای آسیای میانه ابراز نگرانی کرده بود.

پوتین گفت که اوضاع افغانستان حقیقتا رو به بحرانی شدن است و از رهبران کشورهای آسیای میانه خواست تا در اقدامی مشترک، مانع از عبور تروریست‌های داعش از مرز افغانستان و ورود آنها به کشورهای خود شوند.

مطالب مرتبط