فرهاد ناشر سفیر حمایت از کودکان در افغانستان شد

فرهاد دریا آواز خوان محبوب کشور، سفیر موسسه حمایت از کودکان در افغانستان معرفی شد.151104172150_farhad_darya_640x360_bbc_nocredit

به گزارش افق آنامریا لاکسن رییس این موسسه روز چهارشنبه در کابل با ابراز نگرانی از وضعیت دشوار کودکان در افغانستان تفاهمنامه یکساله را با فرهاد دریا در خصوص حمایت از حقوق اطفال به امضا رساند.

فرهاد دریا اوازه خان مشهور افغانی در وقتی نمانیده موسسه حمایت از کودکان  تعین گردید٬که شماری زیاد از کودکان افغان به‌ جای تعلیم و داشتن فضای تفریحی سالم، مشغول کار های طاقت‌ فرسا مانند کار در خشت ‌پزی‌ها، موتر شویی، دست ‌فروشی و سخت‌ تر از همه گدایی ‌اند.

فرهاد دریادر سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحددر افغانستان  معرفی گردیده بود.

فرهاد دریا  در این مراسم معرفی گفت: قرار است به عنوان پلی میان سازمان حمایت از کودکان در افغانستان و کودکان آسیب پذیر کار کند.

او گفت: “ما به عنوان یک کشور دین سالار مشکلات کودکان را از دید بزرگترها و بزرگسالان می‌بینیم و شرم مان می‌آید که از کودکان بپرسیم که خودشان برای تحقق آرزوهای شان چه خواب دیدند؟ ما مغرورتر از آن هستیم که این شهروندان کوچک را جدی بگیریم.”

آقای دریا خطاب به رهبران افغانستان و جهان گفت که برای رسیدن به یک جامعهء به دور از خشونت باید از ایجاد تغییر در زنده گی کودکان آغاز کنند.

زنده گی نامه فرهاد دریا

فرهاد ناشر با نام هنری فرهاد دریا (زاده۲۲ سپتامبر ۱۹۶۲در کابل، افغانستان) موسیقی دان، خواننده بازیگر و فعال حقوق بشر امریکایی- افغانستانی و تأثیرگذارترین هنرمند افغانستان از دهه ۱۹۸۰ تاکنون می‌باشد.

 او همچنین به عنوان یکی از برترین موسیقی‌دانان افغانستان نه تنها توسط موسیقی‌اش بلکه توسط اعمال خیرخواهانه و وطن‌پرستی‌اش نزد مردم افغانستان شناخته می‌شود و از سال ۲۰۰۶ تاکنون سفیر صلح سازمان ملل متحد در افغانستان کار کرده است.

دریا به زبان‌های گوناگون شامل فارسی، ازبکی، انگلیسی، پشتو و اردو ترانه می‌خواند.

 او تاکنون چندین کنسرت را در افغانستان، تاجیکستان،امریکا، امارات متحده عربی، افغانستان و المان برگزار نموده است. کنسرت‌های او در افغانستان همیشه رایگان و بدون‌سود اجرا شده است.

مطالب مرتبط