امریکا: برای تامین امنیت تاجیکستان متعهد هستیم

جان کری وزیر خارجه امریکا به تاجیکستان که از گسترش تندروی اسلامی به قلمروش از افغانستان نگرانی دارد، اطمینان داده است که واشنگتن به امنیت تاجیکستان متعهد است.

0,,18822867_303,00

آقای کری که دیروز بعد از ملاقات با امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در دوشنبه صحبت میکرد، روی تعهد کشورش به همکاری با تاجیکستان و دیگر کشورها برای تقویت سرحدات، تاکید کرد.

انتظار میرود آقای کری ناوقت دیروز در عشق آباد مرکز ترکمنستان با رییس جمهور قربانقلی بردی محمدوف ملاقات نموده و دیدارش از آسیای میانه را خاتمه دهد.

قابل ذکر است که دیدار جان کری از منطقه، اولین دیدار وی به حیث وزیر خارجه امریکا در دو سال گذشته میباشد.

آقای کری دیروز در قزاقستان از رهبری نورسلطان نظربایوف در بخش مبارزه علیه تهدید تروریزم تحسین نموده ولی هشدار داد که مبارزه علیه تروریزم نباید به حیث بهانه برای محدود ساختن دیموکراسی و سرکوب مخالفین استفاده شود.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. طالبان یک دختر را در غورمحکمه صحراهی کرد مجاور خبیث شاه دو شمشیره در زیرحلق غنی و عبدالله در صد متری قوماندانی امنیه کابل فرخنده رابد تر از طالبان سنک سار و بعدأ سوختاندش قاضی ها و سارنوال ها جیب خود را پر از دالر کردن با وجود وعده غنی و عبدالله بار بار به خانواده فرخنده شهید وعده داده بودند که عاملین حادثه را و نیرو های امنیتی در وظیفه خود غفلت کردندبه جزای سنگین شان میرسانیم کسی پرسان نکرد به جزای سنگین میرسانیم عمل درک ندارد. قاتلین وی یک عده شان خلاص شد دیگرانش هم چندی بعد رها میشود طالبان را چه ملامت کنیم. دولت وحدت نام نهاد ملی مرد نشد از قوماندان امنیه نتوانست یک سوال هم کند وظیفه تو چه است چرا فرخنده را نجات ندادی پولیس تماشا گر بود چون از آبخور ارگ غنی آب میخورد نافش در ارگ و خارج ارگ پیوند دارد. هنوز خایین پولیس مورد ستایش مقامات ارگ قرار میگیرد در کار وزارت داخله غنی و شورای امنیت ملی مستقیم دست دارد کسانیکه از آبخور ارگ آب می خورندافرادی است به شکلی به خارج کشور دشمنان مردم افغانستان ارتباط دارند و از آنجا هدایت میگیرندهر قدر وزیر داخله کوشش دارد نتیجه کاری وی نتیجه مثمر مطلوب نخواهد داشت وقتیکه اجینت های پنجابی از وزارت داخله و چوکی های اساس پاک سازی شد در تعین افراد شخص وزیر داخله خودش تصمیم گیرنده باشد در آنصورت وقتیکه کم کاری اتفاقی بیفتد وزیر داخله و دیگر ارکان های امنیتی مستقیم نزد مردم مسول درجه اول است جوابده نزد شورا و مردم میباشد . اکنون از تمام پلان های امنیتی وزارت داخله دشمنان وطن قبل از شروع عمل مطلع میشوند. واین کسانیکه از بالا بدون رضاهیت شخص وزیر داخله اشخاص غیر فعال و نا پاک با سابقه روشن خراب نصب شده . چندان اطاعت به اوامر وزیر داخله نمیکنند نباید انتظار امنیت مطمن داشته باشیم چرا تصمیم گیرنده و بازی گر اولی اتمر نفر دوم غنی است شرم به این حکومت وحدت ملی است . حاجی صبور