“داعش، هواپیمای روسیه را با موشک روسی سرنگون کرد”

ال تمپو، ویب سایت خبری ایتالیایی نگاشته است که نیروهای داعش با استفاده از موشک ساخت روسیه، هواپیمای مسافربری این کشور را در فضای مصر سرنگون کرده است.

0,,18819376_303,00

گفته می شود که این موشک از مودل S-125  بوده است.

منبع روز دوشنبه 2 نوامبر به نقل از داعش نوشت هواپیمای مسافربری روسی که روز شنبه برفراز صحرای سینا سقوط کرد توسط این گروه تروریستی ساقط شده است.

ال تمپو با اشاره به سند 8 صفحه‌یی داعش اعلام کرد که گروه داعش ادعا کرده می‌تواند نقش خود را در سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه ثابت کند.

هواپیمای ایرباس 321 خطوط هوایی متروجت، روز شنبه 20 دقیقه بعد از برخواستن از شرم الشیخ مصر، بر فراز صحرای سینا سقوط کرد و تمامی 224 نفر سرنشینان آن که بیشتر آنها روس بودند کشته شدند.

مقامات مصری و روسی در یک اقدام مشترک هم اکنون مشغول بررسی بقایای هواپیمای سرنگون شده هستند تا علت سقوط آنرا مشخص کنند.

مقامات روسی روز یکشنبه اعلام کردند که “نقص فنی و خطای انسانی” نمی تواند علت سقوط این هواپیما بوده باشد. این مقامات به یک عامل فیزیکی خارجی اشاره کردند، ولی توضیح بیشتری ندادند.

گروه تروریستی داعش در سند خود ادعا کرده با موشک زمین به هوای اس.125، هواپیمای روسی را هدف قرار داده است.

ال تمپو در گزارش خود منشا موشکهای اس.125 را ارتش سابق لیبی می داند، که در زمامداری معمر القذافی این نوع از موشکها را از کشور روسیه خریداری کرده بود، و پس از انقلاب این کشور این موشکها به دست گروههای اسلامگرا افتاده است. گفته می شود که این موشکها بردی معادل 15 کیلومتر دارد.

مطالب مرتبط