طالبان در ولایت غور یک خانم 21 ساله را سنگسار کردند

طالبان در ولایت غور یک خانم 21 ساله را در اول همین ماه (عقرب) به طور بی‌رحمانه سنگسار کرده است.

12204431_1642123106067150_945292296_o

عبدالحی خطیب سخنگوی والی غور در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری افق این حادثه را تایید کرد و گفت بربنیادی معلوماتی که دارد طالبان در سوم عقرب امسال یک خانم 21 ساله را به اتهام فرار از منزل با یک پسر سنگسار کرده است. او توضیح داد در جایی‌که این خانم سنگسار گردیده «قلمین» یاد می‌شود  در فاصله 45 کیلومتری به طرف شمال شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور قرار دارد و در تحت کنترول طالبان می‌باشد.

به گفته سخنگوی والی غور این خانم جوان رخشانه نام دارد، طالبان او را سنگسار کرده و اما پسری که با او به فرار از منزل متهم بوده است سنگسار نشده از ساحه فرار کرده و اکنون در تحت اداره طالبان قرار ندارد.

ویدیویی که از سنگسار این خانم به نشر رسیده نشان می‌دهد که او  را در یک گودال قرار داده و در اطراف آن افراد زیادی جمع شده اند با قساوت وی را سنگباران می‌کنند و حتا شرایطی که  در اجرای حکم سنگسار گفته شده رعایت نمی‌شود.

مطابق شریعت اسلامی هرگاه مرد و زن متاهل که عمل زنا را انجام داده باشند و در سه جلسه اقرار به عمل زنا نمایند و یا سه مرد شهادت دهند که عمل زنا انجام داده اند، افراد متهم مطابق به شرایط خاص سنگسار می‌گردند.

پیش از این  نیز در ولایت غور در نهم سنبله سال جاری محکمه ابتدایی این ولایت، یک زن و مرد را به اتهام زنا شلاق زدند. عطا محمدفاروقی  رییس محکمه ابتدایی غور گفته بود، او با اقرار متهمان، مطابق حکم شریعت حکم دره زدن  آنها را صادر کرده است.

مطالب مرتبط