ترکیه برای 350 خانواده بیجاشده جنگ‌های کندز و فاریاب در بلخ،کمک غذایی نمود

هزاران خانواده از اثر جنگ‌های شدید در ولایت‌های کندز و فاریاب در شمال کشور ،مجبور به ترک خانه‌های شان شدند و به ولایت‌های همجوار شان بلخ و بغلان آواره شدند.

12205012_918626338222554_2052976105_n

 موسسه تیکا که مربوط کشور ترکیه بوده و در شهر مزار شریف فعالیت دارد، امروز برای 350 خانواده بیجاشده جنگ‌های کندز و فاریاب مواد غذایی توزیع کرد.

مصطفی کمال قره‌دوغان مسوول دفتر تیکا به خبرگزاری افق گفت «امروز ما برای 180 خانواده بیجاشده  کندز  و 170 خانواده بیجاشده  فاریاب مواد غذایی توزیع کردیم».

وی همچنان افزود این کمک‌ها شامل آرد، برنج، کمپل، چای، نمک، شکر، روغن بود که تمام این مواد غذایی 25 تن بود که برای هر خانواده 62 کیلو گرام مواد غذایی توزیع شد.

در همین حال شماری از بیجا شدگان جنگ‌های فاریاب که به ولایت بلخ آمده اند،از مشکلات زندگی شان در شهر مزارشریف سخن می‌گویند و از دولت و نهادهای کمک کننده می‌خواهند که در فصل زمستان برای شان کمک بیشتری کنند.

عبدالقیوم باشنده ولسوالی چهل‌گزی ولایت فاریاب می‌گوید« ما در نتیجه جنگ از محل خویش آواره شده‌ام و حالا در مزارشریف زندگی می‌کنم،تمامی دارایی خویش را از دست داده‌ایم،حالا در فصل زمستان به کمک‌های غذایی و پوشاک‌گرم نیاز داریم».

دفترانسجام کمک‌های بشری کشور ترکیه پیش از این هم  برای 600 خانواده بیجاشده جنگ‌های کندز در ولایت تخار کمک غذایی کرده بود.

کشور ترکیه هم‌اکنون در بخش‌های گوناگون، فرهنگی، اقتصادی و درمانی در شمال افغانستان مصروف خدمت‌رسانی به شهروندان کشور است و اکنون 5 شفاخانه  در ولایت‌های فاریاب، جوزجان، بلخ و تخار دارد که  خدمات درمانی را به شهروندان آن ولایت‌ها انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط