پنجاه پروژه برنامه همبستگی ملی در بغلان به بهره برداری سپرده شد

ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان از بهره برداری  پنجاه پروژه  برای 12 هزار خانواده در این ولایت خبر می‌دهد.

nsp2-890x395_c

محراب الدین مسوول مطبوعات  ریاست احیا و انکشاف دهات بغلان به خبرگزاری افق گفت:   پنجاه پروژه که به  بهره برداری سپرده شده ، شامل جغل اندازی 24 کیلومتر سرک، حفر 86 حلقه چاه نیمه عمیق، چهار بند برق آبی کوچک، ساخت دو پل کیبلی، 14 پلچک و شش مرکز اجتماعی برای باشندگان روستاها  است.

وی همچنان افزود که این پنجا ه پروژه عام‌المنفعه با هزینه‌ای 120 میلیون افغانی  از بودجه وزارت احیا و انکشاف دهات با سهم‌گیری ده درصدی مردم، تکمیل و به بهره برداری سپرده شد.

مسوولان اداره احیا و انکشاف دهات بغلان می‌گویند این پنجاه پروژه‌ در ولسوالی‌های نهرین، دوشی،خنجان،پلخمری،برکه، تاله وبرفک،دهنه‌غوری،ده صلاح ،پل احصار و خوست در آغاز سال جاری شروع شده  و اکنون به بهره برداری سپرده شده است.

آقای محراب الدین می‌گوید که 12 هزار خانواده  در روستاهای ولایت بغلان از این پنجاه پروژه  بهرمند شده اند و این پروژه‌ها براساس  نیازمندی‌های شوراهای محلی پیشنهاد شده بود.

شرف الدين ازقريۀ درۀ اشرف ولسوالى تاله وبرفک گفت: «سرک قريۀ مابسيار خراب بود و ما مريضان را توسط مرکب به کلينيک مى‌برديم و دوساعت راه مي‌رفتیم، مگرحالا اين راه را در ده دقيقه در موتر مي رويم».

وى افزود که سه کيلومتر سرک از قريه تا سرک عمومى ولسوالى جغل اندازى گرديده وتسهيلات مواصلاتى لازم به مردم فراهم شده است.

در ماه گذشته نیز پنجاه پروژه عام المنفعه همبستگی‌ملی  با هزینه  98 میلیون افغانی  در 10 ولسوالی  ولایت بغلان  به بهره برداری سپرده شد و اثر آن  پنجاه هزار خانواده مستفید شدند.

مطالب مرتبط