طالبان مخالف ملا منصور رهبر طالبان تشکل و رهبری جدید انتخاب کردند

پس از اعلام مرگ ملاعمر رهبر پشین طالبان، برسر جانیشینی او در میان طالبان دو دسته‌گی به وجود آمد. 

taliban_brutalتعدادی از اعضای برجسته آن در پاکستان در 8 اسد ملا اختر محمد منصور را جانشین ملا عمر انتخاب کردند. اما تعدادی به شمول برادر ملا عمر ملایعقوب و ملامنان با ملا منصور ابراز مخالفت کردند.

پس از میانجی‌گری رهبران طالبان پاکستان، برای حل اختلاف میان طالبان افغانی، اعضای خانواده ملا عمر به شمول برادرش ملا یعقوب، رهبری ملا اختر را پذیرفتند و او را جانشین ملا عمر انتخاب کردند. اما مخالفان دیگر ملا اختر محمد منصور مخالفت شان را با ملا منصور ادامه دادند.

روزنامه اکسپرس پاکستانی امروز خبری را نشر کرده که مخالفان طالبان در تحت عنوان «شورای امارت اسلامی طالبان» متشکل شده اند و رهبر، معاونان و سخنگوی شان را انتخاب کرده اند.

به نقل از این منبع ملا رسول عضو سابق شورای رهبری طالبان به عنوان رهبر، ملا منصور دادالله معاون اول و شیر محمد منصور معاون دوم رهبری این گروه انتخاب شده است.

ملا رسول رهبر تشکل طالبان مخالف ملا منصور، از ولایت فراه می باشد و او در در دوره حکمرانی طالبان به عنوانی والی نمیروز کار کرده است.

گفته می‌شود عبدالمنان نیازی به عنوان سخنگوی این گروه انتخاباب شده است. از اعضای برجسته دیگر طالبان سید طیب آغا رییس دفترسیاسی طالبان در قطر نیز عضویت این گروه را دارد.

تاکنون ملا منصور رهبر دیگر طالبان  در این مورد، واکنش نشان داده نشده است.

مطالب مرتبط