علومی همچنان وزیر داخله ماند

توضیحات نورالحق علومی، وزیر امور داخله در مورد رویدادهای امنیتی نارسایی‌ها به نظامیان کشور، اعضای مجلس نماینده گان را قانع کرد و رای تایید گرفت.

555

او امروز به مجلس فراخوانده شده بود تا در مورد افزایش ناامنی، سو استفاده از بودجه پولیس و سرپیچی‌ها از قانون توضیح بدهد.

آقای علومی در جلسه استیضاح ولسی جرگه قناعت اکثریت اعضای این جرگه را حاصل کرد.

عبدالروف ابراهیمی رییس ولسی جرگه فیصله این جرگه را در مورد چنین اعلام کرد: “بناءً توضیحات وزیر صاحب محترم امور داخله با اکثریت مورد قناعت قرار گرفت.”

نصاب امروز در ولسی جرگه ۱۵۱ تن بود و در رایگیری علنی در مورد آقای علومی، تنها 38 نفر با کارت سرخ اعلام کردند که توضیحات آقای علومی قناعت بخش نبود.

ولسی جرگه افغانستان نورالحق علومی وزیر داخله افغانستان را بخاطر ارایه وضاحت در مورد ناامنی های جاری در کشور و گماشتن افراد به شکل سلیقه یی در وزارت داخله، استیضاح کرده بود.

علومی گفت که نظامیان کشور توپخانه‌ی مجهز و قوای هوایی نیرومند در اختیار ندارد؛ اما بازهم کوشش می‌کنند تا از زمین مخالفان مسلح دولت را سرکوب کنند.

سقوط کندز، ناامنی در جنوب و افزایش جنگ در شماری از ولایات شمالی کشور بارها مقام‌های امنیتی را تا سرحد استیضاح و سلب صلاحیت از سوی مجلس به پیش برده است.

مقام‌های امنیتی اما بارها تاکید کرده اند که به دلیل نبود امکانات کافی و کمبود نظامی نتوانسته اند برخی مشکلات را حل کنند.

مطالب مرتبط