نورالله هوتکی قوماندان ارشد طالبان افغان در پاکستان ترور شد

روز جمعه شب ۲۷ دسامبر منابع خبری پاکستان به نقل از گروه طالبان افغانستان گزارش دادند : مهاجمان ناشناس در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور یکی ازقوماندان ارشد طالبان  افغان را ترور کردند.

به گزارش افق  به نقل از منابع خبری پاکستان , نورالله هوتک در نزدیکی محل اقامت خود در شهر کویته در پی تیراندازی عوامل ناشناس به موتر وی کشته شده است.

بر اساس این گزارش ؛ هوتک یک فرمانده ارشد طالبان افغانستان بود و در حال حاضر مسوولیت کمیسیون طالبان در ولایت زابل را برعهده داشت.

این خبر تاکنون از سوی مقامات رسمی پاکستان تایید نشده است. منابع خبری به نقل از طالبان افزودند: هوتک در منطقه پشتون آباد شهر کویته از سوی مهاجمان ناشناس در ساعات پایانی پنجشنبه شب گذشته مورد هدف قرار گرفت و در دم جان سپرده است .

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته اما قومندان ارشد طالبان افغانستان معتقدند که دولت افغانستان در این قتل دست دارد. منابع خبری به نقل از طالبان اعلام کردند: پیکر هوتک از ولایت زابل به منطقه بولان منتقل شده و امشب (جمعه) به خاک سپرده شد .

هوتک قومندان دوم طالبان افغانستان در کویته مرکز ایالت بلوچستان بود و پیش از آن ملا اسماعیل یکی دیگر از قومندان های ارشد طالبان افغانستان نیز توسط افراد ناشناس در این شهر کشته شده بود.

مقامات طالبان افغانستان ادعا کردند که هوتک بعنوان عضوی از شورای طالبان که به کویته فراخوانده شده بود و از اعضای اصلی شورای جرگه ای این گروه محسوب می شد.

مطالب مرتبط