صنعت کاران بلخ از عدم حمایت دولت از صنایع داخلی و رکود بازار نگرانی دارند

صنعت کاران در ولایت بلخ می‌گویند  اگر دولت  از صنعت کاران در این ولایت حمایت نکند و بازار فروش تولیدات داخلی را فراهم نسازد،شرکت های تولیدی  در بلخ با رکود بی‌سابقه‌ای روبرو می‌شود.

97CB7583-7D69-4F7E-B9D2-4B19BF8FD510_cx0_cy9_cw0_w800_h450

سید طاهر روشن‌زاده رییس اتحادیه صعنت کاران  ولایت بلخ  به خبرگزاری افق گفت: «نبود امنیت،عدم حمایت دولت از صنعت کاران و وارد شدن کالاهای بی‌کیفیت از خارج کشور،علت‌های اصلی رکود صنایع داخلی در بلخ می باشد».

صنعت کاران  در بلخ از دولت وحدت ملی می‌خواهند تا تولیدات داخلی صنعت کاران حمایت جدی نماید تا کار صنایع داخلی به شکست مواجه نشود.

آقای روشنزاده  رییس اتحادیه صنعت کاران بلخ از دولت خواست که برای شرکت‌هایی تولید کننده موادغذایی زمین برای ایجاد کارخانه توزیع شود تا  دهقانان حمایت شود و آنها فراورده‌های زراعتی شان را در اختیار کارخانه‌های تولیدی قرار دهند.

به گفته وی دولت باید برای حمایت صنعت کاران برنامه‌ای را در نظر بگیرد که اموال مورد نیاز دولتی و نهادهای ملکی و نظامی از تولیدات داخلی استفاده تامین شود و نیز باید دولت به بانک ها هدایت دهد که برای حمایت صنعت کاران قرضه‌هایی را به صنعت کاران بدهند.

در همین حال شماری از صنعت کاران بلخ می‌گویند که  به دلیل نبود بازارفروش تولیدات داخلی شمار کارگران کارخانه های تولیدی شان کاهش داده اند.

محمد عارف نبی زاده مسول شرکت تولیدی سوپرکولا دربلخ می‌گوید« سال گذشته شرکت تولیدی ما به کار خود آغاز کرد، در ابتدا 120 کارمند را استخدام کردیم، اما حالا به دلیل رکود بازار فروش و عدم تقاضا 50 کارگر را از وظیفه‌اش اخراج کردیم و اگر این روند ادامه یابد،تمام کارخانه‌ها ورشکسته خواهند شد».

رییس شرکت تولیدی خوراکه المبشردرمزارشریف نیزمی‌گوید از رویدادهای امنیتی در ماه‌های اخیر در شمال کشور به ویژه تصرف شهرکندز ازسوی طالبان به شدت شوکه شده است به گفته او  بازرگانان هرکدام میلیونها دالرسرمایه گذاری کرده اند اما حالا وضعیت بگونه‌ی است که در مورد آینده هیچ اطمینانی ندارند.

یعقوب علی محبی مسوول بخش صنایع کوچک نیز نگرانی داد و می‌گوید  که در کارخانه تولیدی اش بیش از 200 کارگر فعالیت می‌کردند، اما اکنون 6 کارگر فعالیت می‌کنند.

براساس آمار ارائه شده از سوی اتحادیه صنعت کاران بلخ،  بیش از 250 شرکت تولیدی در این ولایت فعالیت دارند و بیش از هزاران کارگر در این کارخانه‌ها مصروف کار هستند اما نبود بازار فروش،عدم حمایت دولت از صنعت کاران  و ورود  کالاهای بی‌کیفیت از خارج ، کارخانه های تولیدی در این ولایت را با خطر سقوط قرار داده است.

مطالب مرتبط