نگرانی ساکنان ولسوالی درقد تخار، از جستجوی منازل توسط طالبان

پس از آن که طالبان شش روز پیش ولسوالی در قد ولایت تخار را تصرف کردند. اکنون در این ولسوالی دست به جستجوی خانه به خانه می‌زنند و مردم از این برخورد طالبان نگرانی دارند و نمی‌توانند از خانه‌های شان جهت کار و تهیه مصارف زندگی شان به بیرون بروند. 

ولسوالی-درقد-تخار-380x213باشندگان می گویند طالبان یک با بازرسی خانه به خانه تاکنون یک سرباز پولیس را شناسایی و کشته اند، این مشکل باعث شده است که مردم از ترس طالبان نتوانند به بیرون از خانه‌های شان بروند.

به گفته باشندگان درقد طالبان منازل کارمندان دولت و کسانی را که با دولت همکاری دارند شناساسی می‌کنند و این احتمال و جود دارد که دست به کشار افراد بزنند.

در همین حال سخنگوی پولیس تخار می‌گوید تاکنون حمله نیروهای دولتی به این ولسوالی انجام نشده و این حمله بخاطری متوقف مانده که طالبان در این ولسوالی از مردم به عنوان سپر استفاده می‌کنند. برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان نیروهای امنیتی توانسته در این ولسوالی عملیات را راه اندازی کنند.

به گفته این منبع تاکنون از ترس طالبان 1500 خانواده از این ولسوالی بیجا شده اند.

شش روز پیش وقتی‌که نیروهای امنیتی بر ولسوالی خواجه غار تخار و دشت ارچی کندز حمله کردند و طالبان از این مناطق راندند، طالبان به طرف ولسوالی درقد تخار رفتند و این ولسوالی را در یک حمله، شب هنگام تصرف کردند.

مطالب مرتبط