گزارش کمیسیون حقیقت یاب سقوط کندز، تکمیل و به رییس جمهور سپرده شد

امرالله صالح یکی از مسوولان ارشد کمیسیون حقیقت یاب سقوط کندز ، در صفحه‌ای فیسبوک خویش نوشته است که کار کمیسیون حقیقت یاب سقوط کندز پایان یافت و این کمیسیون گزارش دو صد صفحه‌ای را از نتایج کارش ترتیب داده و آن را امروز به رییس جمهور محمد اشرف غنی تقدیم کرده است. 0008

امرالله صالح افزوده، رییس جمهور و افراد بلند پایه دولتی که در زمان تحویل دهی این گزارش حضور داشته اند با دقت گزارش و یافته‌های اعضای کمیسیون حقیقت‌یاب را شنیده اند و نیز پرسش‌هایی را مطرح کرده اند که از سوی اعضای کمیسیون حقیقت یاب پاسخ داده شده است.
در نشست ارایه گزارش فیصله شده که به مسوولان دولتی وقت لازم داده شود که این گزارش را به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.
آقای صالح افزوده توضیح داده، رییس جمهور تاکید کرده که یافته کمیسیون حقیقت یاب را ارزش می‌دهد و کار کمیسیون را از نظر استقلال، نوعیت کار و صلابت، یک نقطه عطف در تاریخ کمیسیون سازی در کشور دانسته است.
رییس جمهور در این نشست وعده داده،هنگامی که کنفرانس مطبوعاتی کمیسیون حقیقت یاب دایر شود و جزئیات گزارش به اطلاع جامعه و رسانه‌ها برسد، بسته اقدامات دولت را در رابطه با سقوط کندز اعلام خواهد کرد و آن را در یک زمان بندی مشخص عملی خواهد کرد.

رییس جمهور کمیسیون حقیقت یاب سقوط کندز را در هژدهم میزان که اعضای آن دولتی نمی‌باشند موظف نموده بود که چگونگی سقوط کندز را بررسی کند و این کمیسیون به طور رسمی در نزدهم میزان کارش را شروع کرد.
اعضای آن در نزدهم میزان کنفرانس خبری دایر کردند و گفتند بدون در نظر داشت مسایل سیاسی سقوط کندز را بی‌طرفانه بررسی خواهد  کرد و گزارش آن را در وقت زمانی مشخص آن در اختیار رییس جمهور قرار می‌دهند.
همچنان تاکید کردند درصورتی که به کدام مانع و مشکل برخوردند آن را از طریق رسانه‌ها به مردم شریک می‌سازند.
ریاست این کمیسیون را به طور مشترک امرالله صالح رییس پشین امنیت ملی  و  فاروق وردک وزیر پشین معارف، به عهده داشتند و اعضای دیگر آن فضل کریم ایماق و عبدالله محمدی بودند.
این کمیسیون مطابق زمان تعیین شده از طرف رییس جمهور که هشت عقرب برای گزارش دهی آن در نظر گرفته شده بود، امروز هفتم عقرب گزارش خویش را تکمیل و به رییس جمهور تقدیم نمود.

مطالب مرتبط