بدهکاری 2.4 میلیون دالر شرکت هوایی تابان ایرانی از شرکت هوایی آریانا

به نقل از گزارشی که امروز در روزنامه هشت صبح منتشر شده، شرکت هوایی آریانا دو هواپیما را به نام‌های ایربس 310 و کیوبک را در بدل هر ساعت پرواز به مبلغ 2750 دالر در 10 می سال 2014 به شرکت هوایی تابان ایرانی، به کرایه داده است.

تابان

این قرار داد میان نصیر احمد حکیمی و رییس پشین آریانا و رضا عبدالله رییس شرکت هوایی تابان ایران به امضا رسیده است.

مطابق قرار داد، شرکت تابان با 200 پرواز هواپیماهای شرکت آریانا در هر ماه باید 50 درصد درآمد این هواپیماها را که 550 هزار دالر می‌شود را در آغاز هر ماه به شرکت آریانا بپردازد.اما شرکت تابان ایرانی نه تنها مطابق قرار داد کرایه هواپیماهای شرکت اریا نا را به وقت آن نپرداخته بلکه شانزده ماه  از پرداخت کرایه این هواپیماها که 2.4 میلیون می‌شود قرضدار می‌باشد و از پرداخت آن سربازمی‌زند.

برعلاوه شرکت تابان ایرانی متهم است که از این هواپیماهای شرکت آریا افراد نقاب پوش را از تهران به سوریه انتقال می‌دهند.

در گزارش روزنامه هشت صبح به نقل از یکی از مسوولان شرکت هوایی آریانا گفته شده، شرکت تابان ایرانی نه تنها این کرایه شانزده ماهه هواپیماهای شرکت آریانا را نپرداخته بلکه از آن سو استفاده هم کرده است.

همچنان در گزارش گفته شده شرکت هوایی تابان با استفاده از هواپیماهای شرکت آریانا از چندماه به این سو افراد نقاب پوش مشکوک را از میدان امام خمینی به سوریه انتقال داده است.

شرکت هوایی آریانا این موضوع را پی‌گیری کرده و یک مکتوب را به شماره  ۵۱۴، تاریخ ۲۰/۴/۱۳۹۴ به شورای امنیت‌ملی فرستاده است و در آن نوشته که شرکت تابان افراد مشکوک نقاب پوش را توسط هواپیماهای قراردادی شرکت آریانا  از ایران به سوریه انتقال داده است، نصیر احمد حکمی رییس پشین این شرک با استفاده از منافع شخصی خویش بدون دقت این هواپیماها را به شرکت تابان به کرایه داده است.

داوود شریفی رییس شرکت آریانا فرستادن نامه را به شواری امنیت ملی در ارتباط به انتقال افراد نقاب پوش مشکوک توسط شرکت تابان  رد کرده است.

اما، رییس جمهور اشرف غنی مکتوبی را به شماره 806 ، تاریخ 3/5/ 1394 به سهم‌داران شرکت هوایی آریانا ( وزارت مالیه، اقتصاد، پشتنی بانک و بانک ملی) فرستاده و خواستار تحقیق در این مورد شده و گفته است در صورت تثبیت انتقال افراد نقاب پوش از سوی شرکت تابان به سوریه، نتایج آن را به سارنوالی بفرستند.

در گزارش آمده، داوود سلطان زوی مشاور امور ترانسپورتی ریاست جمهوری گفته افرادی که در مکتوب رییس جمهور نامش آمده در صورت تثبیت اتهام به سارنوالی معرفی می‌شوند.

در همین مورد مجلس نمایندگان دو ماه پیش از سو استفاده شرکت تابان ایرانی انتقاد کرده بود و اما حکومت  به آن جدی برخورد نکرد.

قیس حسن رییس کمیسیون مواصلات و مخابران مجلس نمایندگان گفته است شرکت تابان باید قرضداری شرکت آریانا را بپردازد و بعد از آن  قرار دارد با این شرکت از طرف شرکت آریانا لغو شود.

وی همچنان گفته است اعضای کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان یک شنبه همین هفته مسوولان شرکت هوایی آریانا را برای پاسخ‌گویی در مورد انتقال افراد نقاب پوش توسط شرکت هوایی تابان با استفاده از هواپیماهایی شرکت آریانا فرا می‌خواند.

مطالب مرتبط