آسیب‌دیدگان زمین لرزه در بدخشان،از نرسیدن کمک شکایت دارند

خبرگزاری شینهوا به نقل از یک آسیب دیده زمین لرزه گفته است تاکنون به آسیب دیدگان زلزله در بدخشان کمک صورت نگرفته است و آنها بدون سرپنا شب گذشته  را در هوایی سرد سپری کرده اند.

(151027) -- JALALABAD, Oct. 27, 2015 (Xinhua) -- Afghan men work on the debris of a destroyed house in Nangarhar province, Afghanistan, Oct. 27, 2015. The death toll of Monday's earthquake in Afghanistan has risen to 115 while the number of injuries has gone up to 538, Afghan President Mohammad Ashraf Ghani said on Tuesday. (Xinhua/Safi)

این شخص به نام محمد مجید گفته است تاکنون هیچ گونه کمک‌های اضطراری و حتا مواد غذایی به آسیب دیدگان نشده و آنها شب را باوجود سردی هوا سپری کرده اند.

این درحالی است که اداره مبارزه با حوادث کشور اعلام کرده بود، تیم کمک رسانی و موادهای کمکی را به مناطق آسیب دیده فرستاده اند.

زلرله روز دوشنبه با قدرت 7.5 درجه ریشتر افغانستان، پاکستان و تاجکستان و هند را لرزاند. مرکز این زمین لرزه در شمال شرق افغانستان در سلسه کوه‌های هندوکش بود که از عمق 200متری زمین صورت گرفت.

این زمین لرزه بیشترین آسیب را به افغانستان و پاکستان وارد کرد. براساس ارزیابی دولت افغانستان تاکنون در این زمین لرزه 115 نفر در افغانستان کشته 538 نفر زخمی شدند. مسوولان گفته اند ممکن است آمار قربانیان انسانی و آسیب‌های آن بیشتر شود.

تاکنون کشورهای ایران، ترکیه ، چین و امریکا برای کمک به آسیب دیدگان اعلام آمادگی کرده اند. چین آخرین کشوری است برای آسیب دیدگان زلزله در افغانستان صد هزار دالر کمک نقدی نموده است.

مطالب مرتبط