ولسوالی دشت ارچی کندز از کنترول طالبان خارج شد

نیروهای امنیتی تحت فرماندهی جنرال مراد علی مراد عملیاتی را به نام «طوفان ده» از شب روز گذشته برای تصرف دشت ارچی و پاکسازی طالبان از این ولسوالی انجام دادند. دیروز نیروهای امنیتی ساختمان فرماندهی دشت ارچی را تصرف کردند و تا دو کیلومتری مرکز ولسوالی پیشروی کردند.

24ganralmoradاما امروز نیروهای امنیتی مرکز دشت ارچی و تمامی مناطق آن را از کنترول طالبان خارج کردند. در این عملیات به تعداد 40 طالب نیز کشته و زخمی شده اند.

جنرال مرادعلی مراد به خبرنگاران گفت «اکنون طالبان از تمامی بخش‌های ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز پاکسازی شده و این ولسوالی به طور کامل در اختیار نیروهای دولتی قرار گرفته است».

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. فرزند اصیل وطن جنرال مراد مراد با تدابیر دقیق وسربازان امنیتی کوره دیده وطن عزیز دشت ارچی قندوز بیش از دوسال تحت تصرف طالبان بود با شهامت لیاقت مردانگی و درایت و پلان دقیق خود از تصرف طالبان کشید مردانگی خود را در دفاع از وطن ثابت کردند. پایه گاه مرکز طالبان غلام بی هویت مزدوران تاریخی وطن را با مشاورین پنجابی ازبکستانی و دیکران شان بخاک مالید ده ها جسد های کثیف شان مانند خوک در ساحه باقیمانده خوک بخاطریکه حیوان بیغیرت است سگ حیوان با وفا است هیچگاه در خانه که زندگی میکند به صاحب خانه خیانت نمیکند اگر این طالب ها را سگ خطاب کنیم توهین به سگ است . مرکز فرماندهی شان همین چار دره بود همین جا تروریست ها تربیه تجهیز و پلان گذاری میشدند به دیکر نقاقط کشور به خاطر تخریب روان میشدند.
    امید ارگ نشینان این بار حق تلفی نکند به پاس خدمات این سر بازان و نیروی های غیور سر بکف وطن خصوصأ جنرال مراد مراد چشم پوشی نکندیک رتبه فوق العاده ویا پست وزارت دفاع را برایش بدون تعصب منظور فرماید. وهمه نیروی امنیتی و صاحب منصب ها شریف را که در فتح چاردره قندوز از خود شایستکی نشان داده کمک مالی و تشویقی کند بودجه موجود است اگر نمی بود برای کرزی ماهانه چهارصد هزار دالر جطور فرمان داد خوش بختانه شورای ملی با درایت آنرا رد کرد و تیر کرزی در خاک خورد. کرزی دید کارش نمیشود فورا زیرکانه از رهیس جمهور تشکر کرد معذرت خواست در حالیکه قبلا تقاضا چندین موتر زره و بست ها مافوق رتبه نموده بود. واقعآ یک تشکیل اضافی غیر ضروری و غیر منطقی بوده معلوم نیست غنی بکدام منطق این فرمان را امضا کرده ر هیچ کشور دیده نشده تقلید های خرافاتی.
    امید در حصه نیروی امنیتی تغافل نکند چرا این سر بازان باریختاند خون خود از خاک و ناموس مردم دفاع میکنند همه افغان های که وطن دوست هستند خوشحال میشود بغیر از غلامان پنجابی در رد های بالای دولت نصب شده مزدور و غلام ارثی هستند. حاجی صبور