قربانیان زلزله در کشور به 115 کشته و 538 زخمی افزایش یافت

به گفته دفتر ریاست جمهور آمار قربانیان و آسیب دیدگان زلزله روز دوشنبه رو به افزایش است به نقل از این منبع تاکنون تعداد قربانیان آن 115 نفر کشته و 538 نفر زخمی در سراسر کشور می‌باشند.

151026124032_afghanistan_earthquake_640x360_ap

تاکنون از اثر این زلزله 7630 خانه، 12 مکتب،17 مسجد و 20 ساختمان اداری در 9 ولایت افغانستان تخریب گردیده است.

محمد اسلم سیاس معاون اداره ملی مبارزه با حوادث کشور گفته است ممکن  شمار بیشتری از روستاییان در کشور آسیب دیده باشند اما آمار آن هنوز به علت عدم دسترسی به منابع اطلاعاتی  نهایی نیست.

این منبع گفته است مقداری از کمک‌ها به محل‌های حادثه رسیده است و کمک‌های بیشتر در روزهای آینده به مناطق آسیب دیده خواهد رسید

بر اساس ارزیابی اداره ملی مبارزه با حوادث ولایت کنر با 30 نفر تلفات در رده بالایی آسیب دیده قرار دارد و بعد بیشترین قربانی را به ترتیب ولایت بدخشان ، تخار، بغلان ننگرهار، پروان ، کابل، خوست، نورستان دارند.

تاکنون برای کمک به آسیب دیدگان افغانستان کشورهای آمریکا، ایران و ترکیه اعلام آمادگی کرده اند. اما مسولان اداره مبارزه با حوادث کشور می‌گویند تا هنوز امداد رسان‌های این کشورها به افغانستان نیامده اند، تاکنون دولت می‌توانند بدون نیازمندی به کمک، به آسیب دیدگان رسیدگی نمایند.

زلزله ای با قدرت 7.5 درجه ریشتر  روز دوشنبه ساعت 1:30 پس از چاشت افغانستان پاکستان و تاجکستان را لرزاند. مرکز این زمین لرزه در افغانستان در سلسله کوه های هندوکش بوده و از عمین 200 متری زمین صورت گرفته است. این زلزله بیشترین تلفات انسانی و آسیب را به کشورهای افغانستان و پاکستان وارد کرد.

مطالب مرتبط