رییس جمهور و سازمان عفو بین الملل حمله برکارمندان حقوق بشر را محکوم کرد

دیروز موتر کارمندان کمیسیون حقوق بشر در ننگرهار مورد حمله قرار گرفت و بر اثر آن دو کارمند حقوق بشر به نام شفیع الله ناصری و عمران عزیز جان باختند و شش همکار دیگرشان زخمی شدند.58F3B0EB-41F0-448D-9562-9BB9ADD0B7C7_cx17_cy11_cw82_mw1024_s_n_r1 دفتر ریاست جمهور از آدرس محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور حمله بر کارمندان کمیسیون حقوق بشر را محکوم کرده و گفته است هرگونه حملات تروریستی برکارمندان حقوق بشر  و افراد ملکی خلاف عملکرد اسلامی و انسانی‌ست.

رییس جمهور در این خبرنامه گفته است افراط گرایی نه تنها برای افغانستان زیان‌بار است بلکه دشمن دنیا و بشریت می‌باشد.

رییس جمهور از مبارزه نیروهای امنیتی در برابر تروریزم و افراط‌گرایی تقدیر کرده و به نیروهای امنیتی تذکرداده که برای تامین امنیت فعالان حقوق بشری و مردم ملکی توجه کنند و با اطمنیان از دقت عمل در این خصوص، فعالیت نمایند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز بانشر بیانه‌ای حمله به اعضای این کمیسیون در ننگرهار را تقیبح کرده و این عمل را وحشیانه گفته و از طرف‌های در گیر در جنگ خواسته که از کشتار فعالان حقوق بشر و مردم خود داری نمایند.

در همین مورد سازمان عفو بین الملل نیز حمله به کارمندان حقوق بشر را محکوم کرده و خواستار تحقیق جدی، پیرامون آن از طرف دولت افغانستان شده است. این نهاد نیز کشتن فعالان حقوق بشر و مردم ملکی را خلاف ارزشهای بشری خوانده است.

حسین مشرقی وال سخنگوی فرمانده امنیه ولایت ننگرهار به رسانه‌ها گفته است حادثه حمله بر کارمندان کمیسیون حقوق بشر ناشی از انفجار ماین کار گذاری شده  بوده است.

مطالب مرتبط