طالبان از معلمان ولسوالی درقد تخار باج می‌گیرند

شماری از باشندگان ولسوالی درقد ولایت تخار در شمال کشور مدعی اند که گروه طالبان از معلمان این ولسوالی باج می‌گیرند.

1-271260یکی از مسوولان معارف ولسوالی درقد که نخواست نامش گرفته شود به خبرگزاری افق گفت « اگر معلمان به طالبان پول ندهند، طالبان خود به مکتب‌ها مراجع می‌کنند و به زور و فشار پول می‌گیرند».
وی همچنان افزود که در15 مکتب ولسوالی درقد که یک مکتب دخترانه هم در آن شامل می‌باشد، طالبان برعلاوه باج گیری از معلمان مرد دبدل عدم ممانعت از رفتن معلمان زن به وظیفه‌ای شان نیز پول می‌گیرند.
در همین حال پیش از این شماری از باشندگان و معلمان این ولسوالی به رسانه‌ها گفته بودند، گروه طالبان به صورت منظم از 15 مکتب در ولسوالی درقد همیشه سر می‌زنند و از هر معلم ماهانه 500 افغانی باج می‌گیرند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. حضرت مجددی صاحب اولین رهیس جمهور کشور که در زمان پیروزی مجاهدین بقدرت رسید یک لست صد نفری علما و مشاورین خود را تریب داده خوهان ماهانه پنجصد هزار دالر معاش و مصارف دفتر از ریاست جمهوری گریده خواهش کرده چون وضع کشور چند خوب نیست بخاطر کمک به دولت و ردم مظلوم هرچه عاجل اشرف غنی خواسته ایم منظور فرماید تا به همکاری دولت مصدر خدماتی شایان شوم دین خود را انجام دهم کرزی خیانت کرد ملیارد ها دالر را خود وبرادرش حتی کابل بانک بگفته مجددی صاحب دزدیدن. مجددی صاحب گفت با جیب خالی در دوره حکومت خودکاری نیک انجام دادم در وقت من ارزنی هر چیز وافربود هم غنی صاحب پنجاه اتاق راهم برای بود باش علمای کرام با سه وقت غذا که از ولایت میخواهم بدسترسم طوری رایگان قرار دهد انشا الله نتیجه مثبت میدهد. صلح و آرامی را بزودی می آورم حاجی صبور